Gå til innhold

er det mye billigere i sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder å gå ut på resturant og spise osv,

dyrt med drinker????:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært en del i Sverige i arbeidssammenheng, og turene har ofte blitt forlenget med 1-2 "private dager" etterpå.

Å spise LUNCH ute på restaurant i Sverige er billig, enkelt og greit. Du kan saktens få deg en enkel lunch for 50-60 (norske) kroner på de stedene hvor det finnes mer enn ett-to serveringssted(er), og du kan velge og vrake for under (den norske) hundrelappen om du er i ett tettsted av betydning. Da som regel med både (alkoholfri) drikke til maten og kaffe etterpå. Årsaken er at det er "fullt trøkk" på svenske restauranter til lunch. Det norske begrepet "nistepakke" er ukjent for svensker flest. Og regnes som en ganske så "barbarisk" skikk av dem som kjenner det. For i Sverige har man jo varm lunch i både barnehage og skole.

Å spise MIDDAG ute er derimot ikke billigerere enn i Norge, sånn i gjennomsnitt. Men spennvidden i priser er større. De "billige" stedene er litt billigere enn tilsvarende i Norge. De "fine" faktisk vel så dyre.

Drinker mv har jeg selv ingen erfaring med, siden jeg er avholds. Men etter hva jeg hører fra andre i reisefølget er dette LITT billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...