frinella Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Jeg liker sendingene men det er to små ting jeg har hengt meg opp i. Ved en eller to annledninger har hun ene damen sunget "Feite fugel" er feit vi vil ha inn i barnasspråk så tidlig? tenker på barnehagealder. Og dette at det brukes lue inne. Disse folkene er jo barnas forbilder. Det er ikke lov i de fleste barnehager, skoler, og Aktivitetsskoler/SFO å gå med lue inne. Så jeg mener at da burde ikke barnetv gjøre det til en normal greie? Jeg skjønner vel at denne personen bruker hodeplagget for det at han se Sik, men burde han ikke da bruke turbanden sin? Jeg ønker ikke at dette skal utvikle seg til et anngrep på overvektige, eller folk med en annen tro.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Dette synes jeg var ganske uskyldige ting, og helt feil å henge seg opp i. Men folk er forskjellige, det du reagerer på reagerer ikke jeg på i det hele tatt. Mange språklige ting i sanger og fortellinger forstår barna at hører historien til, basert på fantasi og kreativitet, og det er vår jobb at det vi ikke ønsker de skal si ikke blir en del av dagligtalen. Men å showe litt for en historie/sangs skyld synes jeg ikke man skal plukke vekk.
Gidder ikke! Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Ja, dette syns jeg ble litt flisespikk. Ikke lov til å gå med lue/caps inne? Seriøst? Er det virkelig noen som henger seg opp i det enda?
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Hadde aldri falt meg inn å tenke over noe av dette engang, men så er jeg en som ikke ser problemet med verken lue/hodeplagg inne, beina på bordet eller i sofaen, tyggistygging inne osv, jeg må si det ikke er lov til elevnene mine fordi det er i mot skolens regler, men jeg jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det ikke skal være lov. (jeg lærer også barna mine at man skal ikke gjøre slike ting hos andre, men hjemme er det fritt fram) Når det gjelder ordet "feit" så er jo det så klart et negativt ord, men om man bare lærer barna når man ikke bør buke slike type ord så ser jeg ikke helt problemet. Er ganske mye værre barna hører, både på barnetv og ikke minst i diverse barnebøker og eventyr... ;-)
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Jupp, ikke lov på skolen ejg jobberpå i hvertfall. Fatter ikke hvorfor, men ber nå elevene fjerne det likevel siden jeg er pent nødt til å følge opp skolens regelverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå