Gå til innhold

Ok, nå er jeg sikkert kjempe teit her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men kjenner man forskjell på det å tisse og at vannet går? Jeg har for vane og bare sitte på do og drøye ut tiden og tenke meg helt bort etter jeg har tissa og bæsja fra meg :P Var på do og gjorde begge tingene, ble sittende og tenke på ting i sånn 5 minutter, før jeg plutselig kjenner at det renner fra meg. Da hadde jeg allerede tissa og kjente ingenting om at jeg måtte igjen. Jeg er 33 uker på vei, og har i går kveld og i dag hadd veldig vondt i korsryggen og slitt med stram mage. Noen ganger får jeg slik rare muskelsammentrekninger, som om jeg stremte musklene mine sammen for å brife vaskebrett, bare at musklene gjør det av seg selv nå. Jeg vet ikke hva som er normalt i et svangerskap eller ikke, da dette er første gangen, så jeg går rundt og er sikkert overhysterisk ved hver minste ting :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på deg et bind, ha det på i en time og så sjekker du om det er vått.Er det vått ringer du føden.

Det andre du beskriver kan være helt normale kynnere og det kan være at noe er på gang, ganske vanskelig å si.

Skrevet

Ja, en kjenner forskjell. For en kjenner ingen trang eller at det passerer om det er vannet som går. Det bare renner, og en kjenner som regel bare at en blir våt.

Tror du det kan være vannet, så ringer du føden. Da vil de ha deg inn til sjekk. Og er det vannet som har gått, så blir du nok satt i gang. Du er ikke så mye for tidlig i uke 33:)

Skrevet

Hvis vannet virkelig går skjønner du det. Da fosser det ut så masse at di ike er i tvil. Hvis det deromot bare går en liten blære eller du lekker litt kan du bli usiker. Hvis du lekker kommer det imidlertid litt jevnt og trutt ikke en god del og så stopp.

Hvis du vil vite om du lekker fostervann og ikke bare mye utflod for eksempel (det er mulig å ha enorme mengder utflod på slutten av graviditeten) kan du ta på deg et bind og ta en tur på sykhuset. Der kan de sjekke hva det er. Sansynligvis holder det at de lukter fr å avgjøre det.

Når det gjelder muskelsammentrekkningene er det sansynlig vis kynnere. Det er ikke farlig, men kan bli ganske ubehsgelig.

Skrevet

jeg sitter også ofte på do en stund etter jeg har tiet for jeg ikke orker reose meg med en gang. og veldig ofte skjer da at det plutselig renner masse mer fra meg. selv om jeg ikke kjenner at jeg må tisse! men det er bare blæra som tømmer seg da.. så det er jo mulig at det bare var urin vel? men selvfølgelig siden du er så langt på vei er det jo lurt å sjekke;)

Skrevet

Vannet trenger ikke fosse ut. Det kan lekke litt og litt, og det kan for noen være litt vanskelig å oppdage for sikkert om det er fostervann eller ikke

Så om man er i tvil om man kan lekke fostervann skal man ta kontakt med føden og ta på et bind som det nevnes over her.

Skrevet

Nei! Ikke si at det fosser så masse vann ut at du skjønner det! Fordi om det skjedde med deg, kan det skje helt annerledes med andre.

Men er det vannet som går, vil du fortsette å bli våt. Hvordan er det når du reiser deg og går omkring, når du setter deg igjen?

Lekker du, så ring føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...