Gå til innhold

Blir puppene "normale" etter ammeslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en bikini idag, men puppa mine så ut som to slappe brøddeigklumper stappa inn i en behå..:( Huff.. De er nå bestandig helt slappe, og myke etter hver amming..

Men er det vanlig at de er slik når man er ferdig med amming osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Det er nok individuellt det der..kjenner andre som hadde klemte tuberpupper, men som har 'festet seg' igjen en stund etter ammeslutt;)

Jeg kommer til å ta en brystoperasjon når jeg er ferdig med barn, jeg bruker B-cup til vanlig, men var helt oppe i G-cup etter keisersnittet. Jeg hadde også vannvittig mye melk, fullammet jentene i 8 mnd og solgte samtidig 40 liter til nyf.intensiv..needless to say at her henges og slenges det.

Skrevet

Etter ett års tid er de blitt bedre, men mange opplever nok at de over sine glansdager.. :o(

Skrevet

Har hørt flere si at amming ikke skal ha noe å si for formen på puppene, men min erfaring er at det er TULL..

Det nærmer seg 1 år siden jeg ammet, og puppene er langt i fra slik de var før jeg ble gravid.. de henger mere og er ikke like fyldige som de en gang var.. :(

Skrevet

Samme med min samboer, de er ikke lenger faste og fyldige. Samme sier alle mine kamerater im sine samboers ja. De blir slappe og tydeligvis mer hud enn hva innhold inni der hehe. Ser mer ut som 2 sokker med smågrus inni.

Skrevet

Det var en god beskrivelse! Pleier å si skinnfiller jeg, men sokker med grus var ikke dumt. Ei heller flatklemte kaviartubepupper. All of the above er gode beskrivelser på hvordan mine ser ut nå :-D

Skrevet

He he to sokker med smågrus var en god beskrivelse.

-Eller som min sønn sa en gang : " Mammaaa , puppene dine ser atturat ut som 2 vannballonger "

Han var vel ca 4 år , og kom inn på badet når jeg holdt på og kle på meg.

Skrevet

Hehe

Her kaller vi dem sokker med en tennisball i hver pupp..herlig;)

Skrevet

Mine har på merkelig vis flyttet seg 10cm sørover....skjønner ikke hva de skal der nede å gjøre....

Skrevet

Mine var sånn overslappe i et års tid etter ammeslutt, før de tok seg opp til normal form.

Nå er ikke mine så store da, så kanskje det er lettere for de å ta seg opp igjen... hmmm. jeg vet ikke.

Skrevet

Mine er ganske like etter to omganger medamming (10 mnd med førstemann og 22 mnd med andre), men så ble ikke puppene mine særlig forandret i løpet av graviditeten heller da, bare litt større pga melken i begynnelsen - nå er det over en uke siden jeg ammet sist, og puppene ser i grunn helt like ut som før jeg ble gravid - fornøyd med det, selv om de selvsagt kunne vært større;o)

Skrevet

Er ikke ammingen i seg selv som forandrer puppene, er jo hormonene i løpet av svangerskapet som gjør at puppene kan forandre seg. Mine forandret seg som sagt ikke, i løpet av to svangerskap og er like etter to amme-barn. Har noen venninner som ikke har ammet, men puppene deres forandret seg i løpet av svangerskapene, og er ikke de samme som før de ble gravid...

Skrevet

Stemmer det, Rutletutt... Det er fettvev (som man har mest i brystene av før man blir gravid) som blir erstattet av kjertelvev under graviditeten, som en forberedelse til amming. Dermed har det ikke noe å si om man ammer eller ikke etter fødselen, denne forandringen har allerede skjedd.

Skrevet

Ja, det er jo sant.

Mine ble heller ikke så veldig anerledes i noen av svangerskapene. En tanke fyldigere ut til sidene liksom. Kanskje derfor de ikke er så veldig hengete nå.

Og kanskje de var slappe etter ammeslutt siden ammingen tappet all energi av meg og alle kiloene mine også. Når jeg kom meg opp på vanlig vekt så tok de seg jo opp:)

Skrevet

Herregud, elendig språk... Hehe... "Som man har mest av i brystene" blir i alle fall noe bedre.

Helt ærlig: Jeg gruer meg til å se hvordan brystene blir etter at jeg slutter å amme. :( Har jo sett puppene til mammaen min, og det frister lite... *sukk*

Skrevet

Mine ble som før etter første svangerskap/amming, håper det samme skjer denne gangen. Ser jo at de nødvendigvis blir litt "tommere", men ingen krise vil jeg si.

Alderen gjør uansett at ting går litt sørover ;)

Skrevet

Ja, jeg har jo gått en smule ned i vekt jeg også...men selv om puppene er mindre, er det ikke blitt slappere heldigvis;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...