Gå til innhold

Mat- Spiser dere alltid frukost, lunsj og kvelds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser alltid bare ett måltid jeg, middag. Gjort det så lenge jeg kan huske, type siden jeg gikk på barnsekolen.

Noen flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde ikke jeg klart å komme gjennom dagen. MÅ ha frokost, selv om jeg ikke alltid liker å spise da. Og så lunsj. Og middag. Kvelds er litt mer variabelt, alt etter når og hva vi har hatt til middag.

Skrevet

Å spise ett måltid om dagen er det mest usunne man gjør, og forbrenningen går jo rett vest. Spiser man kun et måltid er det jo stor fare for å overspise. Jeg spiser hvertfall frokost, lunsj og middag.. Hver dag.

Skrevet

Har aldri vært opptatt av å være sunn jeg. Alltid spist det jeg har lyst på, når jeg har lyst på.

Klarer bare ikke å spise på dagen (type før 4ish) maten bare vokser i munnen da.

Skrevet

Jeg spiser frokost hvis jeg står opp tidligere enn kl 11 (og det gjør jeg jo som regel), lunsj og middag. Vi spiser sent, mellom 18 og 19. Har ofte et lite mellommåltid mellom lunsj og middag når jeg er på jobb.

Skrevet

Jeg spiser frokost to ganger på hverdagene. Først kl 7 og så klokka 9.30. Lunch kl 13, middag ca 17.30 og som regel kvelds i en eller annen form etter det.

I helgene klarer jeg meg med en frokost.

Skrevet

skal man bare spise et måltid til dagen, burde det i det minste være frokost. Kroppen trenger næring for å fungere, uansett hvor dårlige vaner man har vennet seg til.

Det er greit nok du ikke er opptatt av å leve sunt, men det kan jo være du skifter mening den dagen du utvikler en kronisk sykdom eller verre pga maten du (ikke) putter i deg.

Hva spiser du foresten til middag når du kun har det ene måltidet til dagen? og hva drikker du i løpet av dagen?

Skrevet

Vi spiser alltid solid frokost (kl 0630), lunch (kl 1130 for min del, tidene varierer nok litt for hver enkelt av oss) og middag (kl 1600). Med få unntak spiser vi også (liten) kveldmat kl 1930. Og siden barna er såpass store, 7 og 11 år, kan kveldsmaten være såpass sent som kl 1930. De rekker enda senga kl 2015 og kl 2100.

Skrevet

Stort sett spiser jeg alle disse måltidene ja. Men det hender jeg venter med frokosten til jeg kommer på jobb, fordi jeg er ganske treg av meg om morgenen, og får ikke tid til å spise frokost hjemme.

Er det veldig travelt på jobb, kan det hende jeg glemmer lunsjen. Middag bare MÅ jeg ha. Er jo så godt.

Hvis jeg ikke spiser frokost iløpet av de to første timene etter at jeg har stått opp, føler jeg meg uvel og litt rar i kroppen.

Skrevet

Jeg spiser frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds . Da holder jeg meg opplagt hele dagen ved å spise ofte en lite. Middag er hovedmåltidet.

Skrevet

spiser kun middag jeg:/

Skrevet

Oi nei da hadde jeg blitt dårlig. Jeg må ha frokost for å klare dagen. Lunsj og middag spiser jeg også, men kvelds klarer jeg meg ofte uten

Skrevet

ja det gjør jeg. Pluss noen måltider til

Skrevet

Ikke alltid kvalds, men frokost og lunch ja. Å bare spise ett måltid for dagen er jo ikke noe videre smart da...

Skrevet

Jeg spiser nesten alltid frokost, lunsj, middag og kvelds ja. Og litt frukt innimellom av og til.

Skrevet

Alltid frokost og middag, som regel lunsj også.

Men ikke alltid kvelds, men stortsett :)

Skrevet

Jeg var sånn som småsporvinj før, men nå spiser jeg lunsj, middag og kvelds.. frokosten klarer jeg bare ikke, det hender jeg prøver meg på en halvskive når vesla spiser frokost. Men ender ofte med at jeg blir kvalm i stede:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...