Gå til innhold

møste synet=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt problemer et par daga at eg møste dela av synet.

alt berre flimre og eg blir usikker på ka d e.

blei så stressa i stad at eg kasta opp av d=(

e d nån andre som veit ka d e eller har opplevd nå lignanes.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke jeg. Grå stær kanskje?? Jeg vill nok gått til legen ja.....

Skrevet

Kommer det plutselig? Hvor lang tid tar det før synet kommer tilbake igjen? Er du bevisst hele tiden?

Faktisk tror jeg at jeg ville ringt legevakten dersom det skjer igjen

Mamma opplevde for noen år siden at hun innimellom mistet synet, og hun ble svimmel. Etpar ganger mistet hun bevisstheten samtidig. Det viste seg å være en blodpropp.

Skrevet

er du gravid?

om du er kan det være svangerskapsforgiftning.

jeg ville uansett ringt legevakten og forhørt meg. dette høres ut som noe som KAN være alvorlig!

Skrevet

Dette kan være mange ting, så du bør oppsøke lege snarest.

Det KAN minne litt om en form for migrene. Det begynner med lysglimt og en del av synsfeltet går på en måte i oppløsning og flimrer rundt, til hele synsfeltet blir bare flimmer. Dette kan vare fra en halvtime til flere timer. Samtidig blir jeg kvalm og uvel, og det utvikler seg en trykkende hodepine.

Anfallene kan utløses av sterkt sollys, blending av blitz eller annet sterkt lys på øynene, tordenvær, stress o.l.

Det eneste som hjelper er å ha det mørkt og stille rundt seg og prøve å hvile. Jeg tar alltid en paracet når flimringen begynner, for jeg vet at da kommer snart hodepinen også.

Kjenner du deg igjen i dette, er det migrene du har. Det er ikke farlig, men vondt og plagsomt.

Skrevet

Migrene,spesielt under graviditet kan gi sånne symptomer. Men du må såklart gå til legen med noe sånt!

Har hatt dette selv, men ble i tillegg lammet i halve kroppen.

Skrevet

Har hørt at det kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Du bør kontakte lege. Ikke sikkert det er det, men greit å være på den sikre siden. Kan være blodtrykket.

Skrevet

Jeg har migrene med aura. Denne auraen er faktisk det som kommer før hodepine, eller jeg kan av og til bare få den auraen uten at hodepinen kommer.

Auraen her er da synsforstyrrelser. Det begynner midt i synsfeltet, slik at jeg ikke klarer se det jeg fokuserer på. Det ser litt ut som "glitrende" staver, krystaller. Litt som om en ser masse "stjerner". Etter hvert beveger de seg utover i synsfeltet, til de er helt ytters i kanten av det. Og etter 20-30 minutter så forsvinner dette. Får jeg hodepinen, så kommer den etter at auraen er borte.

I starten, da jeg fikk migrenen, så hadde jeg MYE av denne synsforstyrrelsen uten at hodepinen kom. Jeg trodde alvorlig talt at jeg hadde svulst på hjernen, eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...