Gå til innhold

Hørt om Lamazemetoden ???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hørt om Lamazemetoden? Jeg leste litt om det på nett og gikk et kurs. Utrolig flott !!! Lamaze er virkelig noe unikt !! Les mer om det på nett- søk på lamazemetoden. Hva det er ? du øver på å slappe av + lærer nydelige pusteteknikker..! Mye av det handler om å lære seg å samarbeide med kroppen- ikke motarbeide den under fødsel...

Se og på livh.no, fikk veldig god hjelp av henne :-)

 

Lykke til :-)

God klem

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hørt og lest litt om lamaze før jeg fødte. Men forberedte meg liksom ikke så aktivt på det. Var allikevel fokusert på å huske å puste, for jeg har en tendens til å anspenne meg og holde pusten ved f eks smerte. Vet ikke om dette låg lagret i underbevisstheten for når fødselen startet begynte jeg automatisk å puste aktivt under riene.

 

Hadde rier med 2 min mellomrom hele fødselen, så ble myyye pusting ja. Men det hjalp meg veldig, tok veldig fokusen fra riene. Jeg hadde aldri behov for smertestillende, og syns fødselen gikk veldig raskt og greit(9 timer).

 

Fikk "skryt" for pusteteknikken av jordmødrene etter fødselen. De syns det var imponerende at jeg klarte å ha sånn fokus på pustingen. Men som sagt så skjedde det så og si av seg selv.

Skrevet

JA, jeg var på kurs i helgen med Judith Meadow og det er den beste forberedelsen jeg kunne gjort før fødsel tror jeg. Det var et utrolig bra kurs. Er førstegangs og fødselen gjenstår, men nå har jeg redskap og kunnskap som jeg tror vil gi meg en mer positiv fødselsopplevelse. Og hun er kjempeflink til å dra mannen inn fødselen, slik at man blir et "team". Mine varmeste anbefalinger til lamazekurs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...