Kulå Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Har en gutt på 9 år, han har adhd, mem ting og tang i forhold til det går stort sett greit. De siste ukene har jeg merket at når jeg henter han etter skolen virker han så lei seg. Har spurt flere ganger men han sier det ikke er noe som er galt. Sist uke hadde han vondt i hodet i flere dager + en dag med feber. Men det gikk da over og han gikk på skolen fredagen, og gledet seg egentlig for de skulle på tur. Søndag kveld sa han at han ikke ville gå på skolen, er så kjedelig sa han.. Samme leksa mandags morgen så det var så vidt jeg fikk han avgårde. Men han gikk da, men hadde tullet og tøyst den første timene så mesteparten av tiden etterpå var han på rektors kontor, utenom siste time. Idag igjen så er han mutt og trist etter skolen, og når min mor ringer og spør om han vil sove der i natt, sa han egentlig ja, men begynte og gråte etterpå og visste ikke om han ville. Jeg gikk kpåtrening og når jeg kommer hjem har han altså gått ned til sine besteforeldre for å overnatte. Ti over ni kommer han hjem igjen, hadde ikke lyst allikevel. Han hadde grått hos dem. Dette er normalt noe han støtt og stadig maser om å få gjøre så jeg skjønner ingenting. Har snakket litt med læreren hans og hun kan ikke komme på noe som har skjedd siste tiden helller. Vi er litt rådløse her hjemme nå, vet ikke helt hva som skjer og ikke vet vi hva vi kan gjøre heller. Noen som har noen gode råd. Ble litt langt dette her, men som dere forstår er jeg bekymret.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Uff da, høres ikke ut som han har det greit for tiden gutten din. Er det ingen du kjenner han kan tenkes å ha betrodd seg til du kan prate med? Ikke at du skal be denne personen si ting til deg gutten din har bedt om at ikke skal sies videre selvfølgelig, men kan jo hende det kommer frem småting som gjør deg noe klokere? Vet ikke om dette var et godt råd, har ingen erfaring i lignende situasjoner... Du og sønnen din får ha lykke til ihvertfall Håper det løser seg raskt og du får tilbake en glad og fornøgd gutt.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Off ikke greit å være mor alltid syntes jeg!! Håper dere finner ut av det. Kan det være noe mobbing av noe slag på skolen? noen han har blitt skikkelig uvenner med? Noe han ikke mestrer som han gruer seg til? Litt skudd i blinde dette, men bare noe som datt inn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå