Gå til innhold

Kommer fra januar klubben


Selma'har født'

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig termin mellom 19 og 26 januar,men nå ser det ut til at den er endt på 2 februar.Etter mye sjokk......pga leger.De trodde nemlig spira var død,eller stoppet utvikling.Nå har beste mann på AHUS sett på meg sammen med 3 andre leger.Ser iallefall bare ut til at syklusen har tulla med meg denne gangen.Fra 8 uker,ned til 6.

Lang historie,men jeg er iallefall fremdeles gravid.

Skal på 3.ul neste onsdag(17)....grugleder meg.....vært mye sorg og på vei til utskrapning som lege først sa...huff......godt det ble oppdaget i tide...noen opplevd det samme?og for lav hcg stigning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så ekkelt! Hadde selv en MA og fikk utskraping i fjor sommer, og jeg merket at legene var veldig usikre både når de målte lengde og lette etter hjerteaktivitet. Hadde en uke hvor jeg ventet på at kroppen skulle ordne opp selv, men spira satt og fortsatt uten aktivitet. 1. UL målte en lege 0,5 -1 cm. Uka etter var en annen lege usikker, men mente at den var 1-1,5 cm. Uansett var det ingen hjerteaktivitet noen av gangene, så jeg tok utskraping. Har lagt det bak meg nå, men tenk om.... og hadde den vokst...? Er imidlertid 5+5 igjen nå og håper det går bra denne gangen. :) Lykke til og oppdater oss etter neste ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har ikke alltid kontroll. Jeg har en niese på 10 år som nesten ble skrapt ut. Moren fikk beskjed om å "skynde seg" - for det var mange i køen her... Hun fikk høre at fosteret var død, men så var det en som sa at det er lite sannsynlig at det er noe liv - Det fikk henne til å stoppe opp, bestille ultralyd hos en privat klinikk, og da få bekreftet at alt sto bra til med fosteret, men at det var en tvilling som hadde forårsaket blødning.

 

Legen endte med å få "refs" av sykehusdirekøren da dette kom opp. Tenk hvor mye mørketall det må være!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet for dere som har hatt utskrapning. Det er jo som regel riktig vurdering som blir tatt, men jeg tror likevel at en bør være ops på den minste usikkerheten som måtte finnes hos legene, også evt sjekke hos andre. Men en er jo i utgangspunktet sårbar og "hører" på legen.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg skal oppdatere dere:)

Håper på gode svar på onsdag.

Ikke noe ålreit når det blir så mye frem og tilbake.

Men jeg er veldig spent,men har det ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere!

Da har jeg vært på UL og alt står bare bra til!!!

Hun sa nå er oddsene store for at ting går som det skal.

Fosteret utvikler seg helt normalt,og jeg er bare sååååååååååå glad.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig kjekkt å høre!

 

det var bra! nå ønsker jeg deg lykke til videre, og hæper du får ro og fred så du kan kooose deg med spiren din=)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...