Gå til innhold

til dere som nylig har vært i Danmark/Sverige..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger det an med priser på bleier og babygrøt der?

Dyrere eller billigere enn i Norge?

Bør jeg ta med fra Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bleier koster mellom 99 og 130 kroner for samme pakkene som i norge. Så det er hvertfall dyrere. Grøten tror jeg er ganske samme pris på, men husker ikke helt. Er hvertfall ikke like ekstremt dyrt som bleier.

Så ta med bleier men grøt er ikke så nøye.

Jeg bor i sverige da. =)

Skrevet

Det meste av "vanlige husholdningsvarer" er i dag dyrere i Danmark enn i Norge for likeverdig kvalitet (men noe er fremdeles 2/3 pris...). Ganske særlig gjelder det melvarer (altså også babygrøt), siden Danmark har fri flyt på melprisen (som på verdensbasis er enn doblet det siste året, men nå begynt så vidt å synke igjen). I Norge derimot, har mel lovregulert maksimal- og minimumspris (siden Statens Kornforetning er eneste lovlige "grossist" i Norge på korn og melvarer, alle "møller" må handle via Statens Kornforretning. Derfor har vi mye mindre svinginger i melprisen enn andre land i Europa, noe som gir "dyrt mel" i Norge når prisen på verdensmarkedet er lav, og "billig mel" i Norge når prisen er høy.

Papirvarer har alltid vært meget dyrt i Danmark (en pakke identisk tørkepapir fra Coop kostet f eks nesten det dobbelte på Brugsen i Danmark som på Mega i Norge for knappe to måneder siden). Derfor vil jeg anta at at også papirbleier er dyrt, men her har jeg ingen erfaring.

Om det interesser deg, vær også klar over at barnemat i Danmark kan inneholde flere ganger mer tilsetningsstoffer enn barnemat i Norge. For Danmark følger, som EU-land, EUs regler fullt ut, i Norge er det (ennå) strengere regler.

Skrevet

tusen takk for informative svar.

hi

Skrevet

Tok nettopp en sjekk på danske bleier.

Pampers Easy-Up, 56 stk koster i Danmark pt 250 (norske) kr. På tilbud hos Coop.... (Har medlemsskap hos Coop Danmark, så jeg kan sjekke prisene her fra Norge.....)

Skrevet

ok, jeg har bestemt meg for aat jeg skal ta med bleier fra Norge.

takk for hjelpen.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...