Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 synst det er litt mye klaging på foreldre og svigers.. gutten vår har verdens beste besteforeldre og jeg har helt greie foreldre og svigers. at gutten vår fått litt mye fritt spillerom når han er på besøk hos besteforeldrene er helt ok når jeg hører han jubler når vi skal på besøk. ville bare si takk til både mor, far, svigermor og svigerfar.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Ikke noe er bedre enn at alt er i perfekt orden når det kommer til foreldre og svigerfamilie. Men dette er et forum hvor folk skal få lov til å få lufte tanker og følelser og mange av de har ikke andre steder å henvende seg til når det kommer til å få lette ut det vonde de opplever. Og grunnen til at det virker som om at det er så mange som klager som du sier, er nok fordi at de som har alt i skjønneste orden føler sikkert ikke like stort behov for å få skrevet ut tanker og følelser, enn de som sliter på hjemmefronten. Så jeg synes du skal la de få lov til å få lette på trykket, la de få ut sin historie, for det kan hende de er alene i dette og ikke har noen å snakke med om akkurat dette.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Det stemmer, selv hadde jeg det ubeskrivelig vondt i 4 år etter at vi fikk vårt første barn. Svigermor regelrett mobbet meg. Det var ingen rundt meg som forstod hva jeg følte. Til slutt skrev jeg inn noen historier her inne. Da fikk jeg for første gang støtte. For meg har dette vært en måte å takle en vanskelig situasjon, det å vite at etter at svigermor har gått kan jeg lette på trykket. Men det har vært vondt å lese slike innlegg som forklarer hvor uperfekt en er. Hvordan man bør være for å bil lykkelig. Nå har jeg funnet meg selv igjen og jeg slipper meg ikke igjen! Og tenk jeg har til og med skrevet noen skryte innlegg om svigers her inne, pga nå har jeg fått strategier slik at mobbingen ikke virker mer. Håper dette var opplysende for HI : )
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Så flott for dere og gutten deres :-) Mine har desverre 4 veldig fraverende besteforeldre. Mine foreldre har sett største 6 ganger (2 år) og minste 3 ganger(1 år.) 4 av disse gangene er familieselskaper og 2 at vi har dratt på besøk dit selv om det er fryktelig vanskelig når vi ikke har bil og må ta buss x2 plus tog og gå ganske langt. Ikke så greit med to små. Mine svigerforeldre har sett største 2 ganger. (De var her en gang i bryllupet vårt.) Og andre ganger var det at jeg tok med brnet å reiste på besøk. De bor veldig langt unna å reise dit betyr fly og det har vi ikke råd til. De har veldig god råd men prioriterer andre istede. De drar ofte på besøk til deres andre sønn som er singel og uten barn. Men har ikke giddet å komme å besøke oss og derfor ikke sett minste annet en på bilder. Men det er deres valg som besteforeldre, man kan ikke tvinge gjennom at ens foreldre og svigerforeldre skal elske barnebarna sine. Jeg har lært meg å leve med det mens min mann syntes det er veldig trist, spesielt med sine egene foreldre. (og jeg kan godt skjønne det.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå