Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

7mnd siden fødsel, har vært så heldig at jeg ikke har fått mensen enda:) Har ammet om natta siden gutten ble født, oftere og oftere ettersom mndene har gått! Men nå er det slutt, begynte nattavvenning for 3 dager siden, og jaggu kjente jeg ikke at eggløsningen kom idag:(

Tydeligvis noe i det at nattamming utskiller hormoner som hindrer eggløsning!

Flere som fikk mensen da de kutta nattamming?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er snart 1 mnd siden jeg kutta ut all amming (hun ville ikke ha til slutt) og ca halvanne til mnd siden jeg ikke amma om natta (hun sov natta gjennom.

har ikke sett snurten til noe mens her da..men masse menskramper i hytt og pine nå i to uker.. sååå.. den er nok i komminga.. tror det er veldig forskjell på oss alle :)

Skrevet

Går dere på noe prevensjon nå?? Jeg går på cerazette, og har ikke hatt noe blødning siden fødselen. Men sånn jeg har skjønt det så får man ikke mensen når man går på cerazette. Syns nesten det er litt skummelt, jeg... Har akkurat kutta nattamming jeg også, og jeg må innrømme at jeg ikke er like flink til å huske å ta cerazetten hver dag:oP

Hvordan kjenner du eggløsning!!??

Skrevet

3 uker etter ammeslutt, kom mensen...

Hvordan gikk det med avvenninga? Føler jeg har spurt før, men da har jeg ikke fått med meg svaret...

Skrevet

Ikke for å være gledesdreper her, men jeg trodde også at jeg kjente EL-smerter maange ganger etter fødselen, og spes etter ammeslutt, men fikk ikke mensen tilbake før ca 2 mnd etter total ammeslutt (4 mnd etter fødsel). Det er jo sikkert mye rart som skjer der nede i livmor-området etter et langt svangerskap og fødsel;)

Skrevet

Tjaaa, kan jo ta feil, men smertene i venstre eggstokk kjennes mistenkelig ut som eggløsning. Det kjennes litt sånn ut som light-veer i underlivsområdet på venstre side, menssmerter liksom!

Denne smerten stemte i alle fall med syklusen min før jeg ble gravid, altså at det måtte være eggløsning! Hadde sex på eggløsningsdag sist, og jaggu ble jeg ikke gravid:)

Nattavvenningen går bra, butikken er permanent nattstengt, bombasta!!! Håkon har ferre oppvåkninger for hver natt, kun to inatt faktisk, og sovna begge ganger etter kun 10 min (måtte bysses i armene mine). Våkna 0530, men måtte vente på pupp til 0600! Får ikke pupp før kl er slaget 0600, og sånn er det bare! Håpet er jo at han skal sove til i alle fall 06 hver dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...