våken_om_natta Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Er det sånn at deres barnløse søsken blir sjalu dersom foreldrene deres bruker penger på barnebarna? Mine foreldre har nettopp holdt en kjempefin dåp for mitt andre barn. Min barnløse bror på 30 år, med samboer, er kjempesure fordi foreldrene mine betalte. Mamma sa at de selvfølgelig hadde gjort det samme om de fikk barn... Er ikke det litt smålig å bli sjalu på sin nyfødte niese når man har passert 30 år, og de begge faktisk bor nesten gratis i en leilighet som mine foreldre eier???
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Jo, det er litt sært ja-. Men de føler det kanskje som om det er dere som har fått pengene, og at de også da skulle fått noe (selv om de ikke har barn) Ikke alle er like modne i tankesettet.
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Herregud, jo.. Det er ikke bare smålig, men patetisk og egosentrisk til beinet også! Blir så oppgitt av slikt!!
therehag Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har fått en god del av mine foreldre, og søsteren min syntes jo bare det er koselig:) hun har vel kanskje kjøpt mer til jenta mi enn foreldre mine til og med;) hehe;)
mamman til to gutter Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Nei, heldigvis ikke. Både min søster og samboeren sin bror syns det er helt greit, men de får/har fått hjelp til andre ting når de har trengt det begge to.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Nei vet du hva?? Ingen som blir sjalu her... Når de får barn kommer de til å få akkurat det samme..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Jo, det er dessverre litt sånn her også. Min søster og hennes samboer er barnløse av valg, og vil heller aldri ha barn. Det er helt greit det, men hun blir fort iffen om min datter får ting av vår far. Han er veldig rettferdig, og prøver å gi like mye til oss begge, men enkelte ganer blir det naturlig nok mer på barnebarnet sitt (hans eneste). Søster insisterer også på at hun og jeg skal holde tradisjonen med å gi store julegaver til hverandre, ellers er det urettferdig om bare hun skal gi til barnet mitt (og nestemann på vei). Jeg synes hun er smålig beyond words, og er litt lei av å gi hverandre tull som vi ikke trenger til jul, men hun nekter å høre. Sånn er det vel bare med enkelte :-/
Kakeåndsen Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har aldri opplevd at søsteren min ble sjalu pga hva jentene fikk. Nå har hun også selv fått ei datter, og foreldrene våre er veldig opptatt av at sistejenta skal få like mye og helst noenlunde det samme som mine to har fått. Jeg hadde syntes at det var supersmålig om hun hadde blitt sjalu. Dåpen til minsta mi holdt vi hjemme hos mine foreldre, og da var det søs som ordnet med all dekorasjon:)
Mammapudding Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Nei, søstra mi skjemmer Leah bort like mye som besteforeldrene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå