Gå til innhold

Djises - for en kavebaby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun kaver og spreller og er så sykt urolig når hun skal sove. Holder på å bli gal. Vil jo helst ikke rugge for mye på henne (tre mnd gammel), og hun tar smokk selv om den detter ut hele tiden.

I kveld har hun vært våken i over tre timer før hun sovnet, og da la jeg henne til å sove før hun virket trøtt. Det er nok sikkert riktig med at søvn avler søvn, men hva når man ikke får dem til å sove så mye da?

I dag har hun sovet lite, sovet femten-tjue min økter, og jeg bruker så innmari mye tid på å få henne til å sove. Hun sover stort sett bare i bagen på vogna.

Flere med sprellebabyer, eller noen med noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun har hatt problemer med søvnen over lang tid, og virker urolig/ utilpass ved legging, KAN det jo faktisk hende at hun har vondt noe sted, i nakken f.eks?? Tenker da på Kiss.. Selv om det selvsagt ikke trenger å være det da;)

Skrevet

Har tenkt tanken, men det virker ikke som hun har direkte vondt. Men det kan jo som du sier bare være at hun føler seg utilpass.. :oP

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at et ethvert barn som "sliter" med å sovne har å gjøre med Kiss. Merker denne hangen til at alt skal være Kiss begynner å irritere meg. Vet ikke helt hvorfor, det bare gjør det.

Skrevet

Dette høres ut som min lille Bolle (3mnd)! Hun styrer med hendene oppi fjeset, kaver og vifter. Men mest når hun er for trøtt, så prøver å komme henne i forkjøpet. Amme henne full av melk, rape (av og til er det en rap eller promp som fører til ubehaget og hun sovner idet den er ute - av og til ikke), og legge henne med smokken. Det kan hjelpe om hendene hennes har noe å holde på med, hvis ikke slår hun bare ut smokken og alt blir verre. I dag lå kose-anda på magen hennes, og hun fikla litt med den. Ellers holder jeg hånda mi foran smokken de to første minuttene etter hun er lagt i sengen.

Har altså ikke så gode råd å komme med, annet enn at min bolle må legges før hun er trøtt. For å sove godt om dagen må vi helst trille en lang tur, ja!

Skrevet

hehe, jeg er forsåvidt enig i akkurat det selv, men tenker som så at siden det er gratis å få sjekka det opp, skader det ihvertfall ikke...Og hvis man anser søvnproblemet sitt som veldig stort, vil det kanskje være greit å kunne eliminere ihvertfall EN mulig årsak, om ikke annet.

Jeg synes ihvertfall at det var en grei investering å bruke 20 minutter på en slik sjekk av flisa, og få råd og tips til treningsøvelser for å gjøre henne 100 % frisk i nakken. Og det hørtes da litt lite ut med kun et kvarters lange lurer for en 3 mnd gammel baby..

Skrevet

Enig, "alt" er ikke Kiss. Min jente gråter ikke, sover godt - kaver litt.

Skrevet

Jeg har prøvd med ting i hendene og også å legge henne før hun blir for trøtt. Men hun kaver seg opp av søvnen selv om hun er trøtt og legger hodet til siden og lukker øynene..

Blir vel til slutt litt "ond sirkel" - sover lite og blir overtrøtt..

Enig i at det ikke koster mye å sjekke ut, så jeg tenker vi gjøre det uansett..

Skrevet

Er ikke tenner som er på vei da, siden hun er 3 mnd? :)

Mini har to små tenner som holder på å bryte frem, og hun har lenge vært urolig mtp søvn. Spytter ut smokk hele tiden, og når jeg sjekker til henne ligger hun ofte lysvåken.. Sover max en halvtime/time på det meste på dagen og gjerrne ikke mer enn 3 økter før hun tar natta rundt 20.00, så blir det mye kaving til rundt klokken 22 ofte før hun sovner helt..Har vel egentlig ingen råd, men vi har lenge hatt det sånn vi og egentlig :P Vi har en sovevogn til ungen, så hver gang vi legger henne dekker vi til åpningen med et teppe, da skjønner hun litt bedre at da er det mørkt og da skal hun sove.. Aner ikke hvordan jeg skal få henne til å sove når det blir sprinkelseng her om noen mnd..

Skrevet

Januarprinsesse 09 ;

Fikk din tenner rundt 3 mndsalder? For min har begynt å få noen hvite prikker nede i tannkjøttet. Min spytter også ut smokken hele tiden og kaver rundt. Jeg orker ikke den kavingen lenger, for han kaver i 20 minutter også sutrer han fordi han ligger skeivt og har butta i sprinkelsenga. Sparker av seg dyna gjør han også heele tiden. Og han er sutrete uansett hva om dagen, blir nesten litt små gal. For INGEN ting er bra nok, og han napper og drar i puppen og bare tuller. Min er også 3 mnd. :-)

Skrevet

Min begynte å plages i den alderen ja! Dvs for ca 1,5 mnd siden.. Oppdaget for en stund tilbake siden ( I påska eller noe) en hvit prikk i tannkjøttet, så trodde det var begynnelsen på en tann. Tok feil, for idag var det spisst og taggete et helt annet sted i tannkjøttet hennes :) Tennene hennes har ikke brutt helt frem enda, men regner med det ikke er lenge til! Mini har vært mye sutrete på ettermiddagen og enkelte dager har det vært en drøm når hun endelig sover.. Hun sparker også mye av seg dyna og kaver en del.

Skrevet

dette er vel et råd jeg ikke burde gi deg, vet at det ikke er "lov", men min eldste som nå er 2 år, var en skikkelig kavebaby, og det eneste som fikk han til å sove, var å legge han på mage, da sovnet han med en gang. så han har alltis sovet på magen. han fant liksom ikke balansepunktet på rygg, veivet med armer og bein, og var liksom utrygg på en måte,.

helsesøster sa at: dette får jeg vel ikke lov å si, men han er et typisk sånt barn som hadde likt å sove på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...