Gå til innhold

Dere som bor\har bodd i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor anbefaler dere å kjøpe? Jeg har bodd i Oslo i 2 år, men kjenner ikke hele byen så godt. Bor på Majorstua nå, trives kjempegodt men kjæresten min nekter å kjøpe her. Jeg trives å bo sentralt+ at barnehagen er 2 min unna. Har sett at det er en del fine områder ved Fagerborg skole? kan det stemme? rolig område? var hvertfall en vgs som ligger der.

Jeg har sett en del på finn.no men syns det er så usikkert når jeg ikke er kjent i områdene. Det er mange fine leiligheter men nå handler jo ikke alt om hvor fin leiligheten er inni. Det handler jo også om miljøet rundt der man bor.

Har sett mye fint på Ullern også og der kjenner jeg noen som bor, de trives hvertfall, men det er jo ikke så sentralt da.

Vi har bil, men jeg er bortskjemt med å slippe å bruke bil(hater å sitte i kø) så for meg blir det uvant å flytte bort fra det sentrale.

Noen som har tips til noen steder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hele koker jo veldig ned til hvilken prisklasse dere befinner dere i, hvor stort dere skal ha, hvor langsiktig dere tenker etc.

Om man vil ha bra skolekrets, relativ nærhet til sentrum og ikke så alt for dyrt er f.eks Årvoll/Tonsenhagen og Hasle muligheter. Hasle er jo også kurant spaseravstand til byen.

Skrevet

Veldig fint og rolig i området Fagerborg/Jessenløkken/Marienlyst. Har bodd et par plasser der selv. Du tenker sikkert på Fagerborg videregående skole.

Jeg synes hele Majorstuaområdet er rolig og koselig jeg da, men spørs hva man er ute etter:-)

Skrevet

Jeg synes det er for dyrt på Majorstua, Ullern og andre steder vest i byen i forhold til hva man får igjen. Dersom du ønsker å bo forholdsvis sentralt, kan jeg anbefale Torshov, Sagene, Bjølsen og opp mot Nydalen. Synes man får mer for pengene i disse områdene. Det er enkelt å komme seg til byen, og det er litt utenfor selve kjernen uten at det oppleves noe mindre urbant av den grunn.

Hvis du er villig til å bo litt lengre utenfor kjernen (snakker om 15 - 20 min med bane til sentrum) anbefaler jeg områdene ved Østensjøvannet.

Skrevet

Hvis du har spørsmål om spesifikke områder på Majrostuen/Fagerborg/Marienlyst osv., må du gjerne spørre. Er rimelig lokalkjent:-)

Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe på Majorstua hvis dere trives der og har råd?

Ellers, sånn supersentralt, så er jo Frogner et koselig sted med barn, og jeg har også venner som trives på Grünerløkka (men da må du øst for akerselva da, he he).

Skrevet

Frogner er litt mer "satt" og snobbete, synes jeg. Man merker faktisk veldig god forskjell på atmosfæren på Frogner v. Majorstua.

Skrevet

Jo, Majorstua er jo mye koseligere synes jeg da. Men HI skriver vel at hun og kjæresten ikke vil kjøpe der?

Skrevet

Men hun snakker jo om Fagerborg osv. Det er jo så å si Majorstua da;o) Nærmere Majorstua enn Frogner:-p

Skrevet

JEG vil gjerne fortsette å bo på Majorstua. Men kjæresten min vil helst ikke det. Var en kamp om å få overtalt han i det hele om å fortsette å bo i Oslo(han bor ved Jessheim) men han vil heller bo i et litt mer rolig område. Men jeg syns det er ganske så rolig i gata mi jeg da :)

Prisklasse helst fra 2,5-3 mill.

Jeg vil helst la datteren min slippe å måtte flytte så mye rundt. Har vært en del flytting i det siste(har bodd her i denne leiligheten i 1,5 år)

Minst 2 soverom, da jeg har ett barn. Men hadde jo vært kjekt med 3 soverom med tanke på at det kanskje blir et barn til senere med årene. Men er vel begrenset hva vi får for den prisen kanskje.

Nå bor jeg på 90kvm så vil helst ikke ha noen mindre.

Skrevet

Hva med Nordstrand området da? Så utrolig koselig og flott, veldig barnevennlig:) Ikke langt til byen (syns jeg)

Jeg har bare råd til å bo på Lambertseter da, hehe. Men drømmen er å bo på Nordstrand i ett lite hus eller ett rekkehus.....

Skrevet

Hmmm, NormaJean, her bor vi også :) Drømmer om en av kåkene i Solveien - kjørte gjennom der da vi kom fra Ulvøya sist. Dæggærn :D

Men til HI, du får et fint rekkehus på Manglerud for den prisen :) Med flere etasjer og hage!! Vi skal bygge hus på Manglerud nå, skrev kontrakt på mandag :)

Skrevet

Ja har sett litt på Nordstrand :) virker veldig fint der.

Off prisene i Oslo er dyre. Nå har jeg 13 000 i husleie og det er alene.

Blir lettere når jeg og kjæresten flytter sammen.

Skrevet

Vi bor på hasle, oppe på det nye boligfeltet og trives super godt.

Her er det stille og rolig, masse fint grønntomerådet, men alikevel ikke langt fra byen.

Så dette er absolutt et sted å anbefale:)

www.frydenberg.no

Skrevet

Har bodd på Tåsen trivdes utrooolig goooodt. Grefsen trivdes veeeldig godt =0), Frogner trivdes veeeldig godt men var lei leting etter parkeringsplass så før vi fikk unger kjøpte vi hus på Årvoll her trives vi helt utrolig godt =0) bor like ved marka. Her er det fantastisk. Har trivdes overalt jeg har bodd men må si dette huset og bydelen er bare såååå koooos

Skrevet

Hehe ja det med parkeringplass er viktig. Heldigvis følger det med parkeringsplass til hver av leilighetene her jeg bor nå. Men her er det altfor dyrt å kjøpe, må over 3 mill så det er litt mye. Men det er synd for skulle ønske jeg hadde råd til å kjøpe den leiligheten jeg bor i nå. Men men.

Skrevet

shit, hvis du greier 13.000kr alene så kan du definitvt få deg et mega fint rekkehus på lambertseter/nordstrand hvis kjæresten din har samme inntekt som deg. Kan ikke rose av bydel Nordstrand nok, elsker å bo her. Ekeberg og Manglerud er også supert:) Hvis du sjekker finn.no nå så er det noen flotte rekkehus til salgs for tiden

Vi bodde midt i sentrum før, er super glad for at vi flyttet nå som vi har lillegutt. Mye tur muligheter og snart kommer det nye senteret med h&m, polet osv. hurra for lambertseter/nordstrand;)

Skrevet

Han har mer enn meg :) men jeg har ikke så mye i inntekt da. Litt over 20 000 i mnd.

Vi må bare vente til jeg er i fast jobb, som forhåpentligvis er fra januar, så skal vi prøve å få et boliglån så vi kan kjøpt.

Jeg har eid leilighet før men hadde da min far som kausjonist, men det var kun på 1,7 mil, pappa vil ikke stå til ansvar for det dobbelte for å si det sånn. Dessuten er det jo greit å klare dette på egenhånd, la pappa slippe å stå til ansvar når vi er to voksne. Før var det kun meg alene :)

Har tenkt en del på Nordstrand ja. Kjæresten min har en kamerat som bor der med kone og barn og de trives megabra, så han vil gjerne kikket på rekkehus\leiligheter der.

Jeg må vel klare å dra meg selv ut herfra snart, selv om jeg elsker å bo sentralt. Men hadde jo vært koselig med en egen hageflekk igjen da, må si jeg savner det. Blir ikke det samme med en felleshage delt på 90 leiligheter..hehe

Skrevet

Anbefaler også Nordstrand. Noen syns vi bor langt unna byen, men det går tog, trikk, buss og T-bane til byen. Kort vei til marka, kort vei til sjøen.

Vi trives veldig godt. Det negative er dårlig bhg dekning.

Skrevet

Oki men hun har barnehageplass i bydelen vi bor i nå. Hun kan vel beholde den selv om vi flytter til en annen bydel?

Skrevet

Ja, nå står du fritt til å søke bhg plass hvor du vil i byen, så går ut fra det. Men mener du får høy prioritet i ny bydel når du flytter, og har bhg plass fra før.

Skrevet

Oki men når vi eventuelt flytter har hun kun 1,5 år igjen før hun begynner på skolen. Er så fornøyd med barnehagen og personalet at jeg ikke har lyst til å flytte henne til en ny barnehage.

Da kan hun heller begynne på en skole i nærheten når den tid kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...