Gå til innhold

Bilstol nr 2....etter Maxi Cosi Cabriofix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har Maxi Cosi Cabriofix idag, men må snart begynne å tenke på å bytte den ut.

Hvilken bilstol valgte dere som nr 2, og hvorfor?

Har jeg rett når jeg frykter at Maxi Cosi bare har fremovervendte bilstoler fra str nr 2?? Det vil vi ikke ha nemlig. Og det betyr vel at basene vi kjøpte (en til hver bil...) ikke kan brukes på stol nr 2... *flott*

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hts izi kid x1 isofix kom best ut i test. Har ingen erfaringer med det selv.

Skrevet

Maxi cosi sin babystol base kan kun brukes på babystolen. De andre stolene er bygget opp på en annen måte, så basen / feste systemet er innebygget.

Derfor er disse stolene litt verre å flytte fra bil til bil, om en ikke har iso fix da.

Britax har base som passer både babystol og en bakovervendt nr. 2 stol. Men jeg tror ikke du får problemer med å selge basene dine uansett, så de er jo ikke helt bortkastet.

Vi valgte HTS izi combi, fordi det er den stolen barnet har best utsikt fra. Vurderte den opp mot Britax multi tec, men det er lavere + at selene ble litt "gnagete" på minsten.

Siden vi har iso fix fester i bilen, ønsket vi aller helst et bakovervendt iso fix sete. Her var det ikke så mye å velge blandt, så da ble det combi. I dag hadde vi helt klart gått for iso fix versjonen av dette setet, som er helt nytt.

Skrevet

Tusen takk! Da skal jeg sjekke ut den. Vi har iso fix fester, så da høres den stolen høyst aktuell ut (",)

(og jepp, blir nok to baser til salgs på finn.no iløpet av sensommeren, hehe)

Skrevet

maxicosi har str 2 stol med isofix som er bakovervendt :) Se på maxicosi.no Sitter å kikker på det samme selv om dagen. Skikkelig kjipt at basen ikke kan brukes videre da!! Er litt skuffet over det selv!

Ellers har recaro et bakovervendt sete med isofix :)

Det er de setene jeg har sett meg ut hittil :)

Skrevet

Hva heter det maxi cosi setet ? Finner bare et forovervendt i den klassen med iso fix.

Recaro setet (polaric) prøvde vi i bilen, men det var rett og slett enormt. Vi har VW Passat, og den er ganske stor i kupeen, men festeanordningen var rett og slett så lang at det ikke var mulig å sitte foran med Recaro setet festet.

HTS izi setet er ikke akkurat lite, men tok mye mindre plass i vår bil.

Akta graco duologic er også et veldig bra alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...