LilleMamsen Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Lillegull på 21 mnd har 36-36,3 som normaltemperatur. I vinter var han mye plaget med feber- 39-40 i tre dager annenhver uke. Han fikk paracet og hadde da ganske god allmenntilstand med unntak av at han ikke spiste noe. I helga hadde han litt dårligere matlyst enn vanlig, og jeg målte temp for å sjekke. Han varierte da mellom 37 og 38 i helga. Mandag og tirsdag denne uka har han hatt 36,6 om morgenen- litt forhøyet, men vært i bhg. I dag har han spist dårlig igjen, men vært i full vigør, og jeg målte tempen til 37,4 nå i kveld. Vet at dette ikke er høy temp, men det er ca 1 grad opp, dvs 38 for de med normaltemp på 37. Bør han holdes hjemme fra bhg? Han virker overhodet ikke syk ellers. Vet det sikkert er et dumt spørsmål, men jeg er usikker på hva jeg bør gjøre.
Snupi27 Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 legen vi gikk til med emilie da hun hadde mye feber opp og ned så sa hun at barn ikke har feber før de har 38.5. jeg sender fortsatt ikke emilie i bhg om måleren viser 38.. spes ikke om den viser det på morgenen. da stiger som regel feberen utover dagen..
mamma`n til nurk Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Vel, det er vanskelig å si... Medisinsk sett så teller ikke temp under 38 som feber, men da tar man som oftest forbehold om at folk flest har gjennomsnittstemp på ca 37,5. Tror nesten du/dere bør vurdere dette selv. Kanskje spørre barnehagen i morra hva de mener? at han var litt varm i dag, og om de kan ringe om han blir syk? Barn kan fort variere i temp, men er ikke nødvendigvis syke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå