Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Sånne id bånd som en kan ha på barna når en er på steder med store folkemengder, er det smart å bruke på sommerferie og hva skal en i så fall ha skrevet på båndet? Hvor kan en få kjøpt slike?
Gjest -<<- Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Apoteket. Om ungene skal surre rundt i folkemengder kan det jo være kjekt å ha. Mobilnummer, nasjonalitet og navn?
Snupi27 Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 jeg kjøpte et id bånd jeg tenkte vi skulle ha med på sydenturen vår neste mnd. jeg har skrevet mobilnr til både meg og samboer på med +47 foran og "norway" jeg er så usikker på om jeg skal skrive navnet hennes eller ikke.. jeg tenker på at om hun faktisk blir kidnappet (noe jeg selvfølgelig ikke tror skjer) så er det kanskje dumt at navnet hennes står på? de anbefaler jo ikke navneluer til barn.. merkelig hvor vanskelig småting kan være =P
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Ja, jeg tenkte å skrive noe slikt som "If I'm lost, please call +47...". Bør jeg ha med nasjonalitet/land også?
Snupi27 Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 det var et bra tips! det skal jeg skrive og =) jeg har skrivd land..
Gjest -<<- Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Grunnen til at man fraråder navneluer og andre veldig synlige klesplagg, er jo at fremmede kan lure ungen til å tro at den kjenner dem fordi de bruker navnet. Et slikt armbånd skal man ganske tett på for å inspisere i utgangspunktet. Er ungen først kidnappet tror jeg det er rimelig likegyldig hvorvidt den som har gjort det vet navnet eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå