Gå til innhold

Nordica og NAV-refusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte inn kvitteringer fra Nordica og apotek og fikk til svar i dag at HELFO må ha attest/kvittering fra norsk lege som bekrefter at behandlingen er innenfor norsk bioteknologilov. Og det er den vel neppe sidne det brukes anonym donor i DK. Er det noen av dere andre som har erfaring med dette? Blir veldig takknemlig for svar, Blir veldig urgh lei av det offentlige men er vel abre litt utålmodig, skulle ønske dette var lett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om jeg forsto deg nå, men svarer allikevel.. jeg har hatt noen runder med ivf i danmark, ciconia og jeg sendte inn alt av kvitteringer for resepter kjøpt i norge til nav og fikk igjen penger utover de første 15 er det vel.. selv om resepten var fra danmark..

Skrevet

Hei, beklager om jeg formulerte meg litt klønete. Jeg sendte inn reseptene og et sånt skjema som behandlende lege skal fylle ut. Jeg fikk Nordica til å fylle det ut (at det er ICSI feks og hvilket forsøk i rekken det handler om). Og fikk til svar at jeg må ha en slik bekreftelse fra en norsk lege, det holder ikke at klinikken i DK gjør det.

Så jeg tenkte at det sikkert innes andre par, lesbiske eller heterofile, som har brukt donor ved ivf i utlandet og fått samme spørsmål fra NAV? Det betyr vel i grunnen at man ikke får refusjon fra nav ved bruk av donor i Dk siden donor der er anonym og i Norge rekevs det at han blir kjent etterhvert.

Innspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...