Gå til innhold

Folk som banker hundene sine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På joggetur i dag havnet jeg bak en gruppe hundefolk som var ute og gikk tur. Idet jeg rundet en sving buser jeg rett på en fyr fra gruppa som ligger på kne ute i krattet og banker bikkja si så den hyler og piper mens han mumler inett "Du biter meg ikke! Du biter meg ikke!" Tok lang tid før han sluttet og gikk videre, og når hunden visstnok trakk litt så gjorde han et utfall mot den så dyret skvatt sidelengs så langt båndet rakk mens han brølte "Gå pent!"

Stakkars dyr! Og det er ikke rart han har fått laget seg en agressiv hund som biter hvis det er slik han oppdrar den... Jeg syns sånne menn (og de potensielt agressive hundene deres) er veldig skumle, og gjett om jeg bråstoppet og holdt meg laaaangt bak etterpå. Tror de virkelig dette er den eneste måten å få lydige hunder på? Blir så frustrert! Kan det i det hele tatt være lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en liten terriertispe som er litt over to år og i tenårene, hun har ett skarpt gemytt og har gjort utfall mot meg med tennene godt synlig. DA legger iallefall jeg bikkja i bakken. Det er ikke akseptabelt. Det har forøvrig vært med den ene gangen.

Det er synd at mange hundeeiere bruker vold/ skarp munnbruk i dressur når det finnes så mange andre gode alternativer.

Dessverre er det nok ikke noe særlig lovverk for dyr, men mishandling er jo ikke lov da. Jeg gråter inni meg når det hyles på plass og nøkkes i bånd. Det funker nok ikke, når man har gjort det i to år, liksom.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke lov.

Hvis dette var en person som var så stor at jeg ikke hadde våget å gå bort og sakt noe, hadde jeg fulg etter på god avstand og ring til politiet.

Å misshandle dyr er like ille som å misshandle mennesker.

Skrevet

Turte ikke gå bort til ham nei, jeg hadde jo min hund med og stoler ikke på at hunden hans ikke hadde vært agressiv mot min, pluss at den erfaringen jeg har med "slike" hundefolk er at de blir ekstremt sinna hvis en "snillistisk" hundeeier prøver å blande seg i metodene deres... Diskutert dette heftig med folk før, uten at jeg har SETT dem banke bikkja si. Hadde ikke tlf med, og innen jeg var hjemme hadde jo de vært over alle hauger - men hadde politiet reagert på det i det hele tatt, eller bare sagt jeg er sær?

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Sånne ting gjør meg skikkelig forbanna! Jeg er egentlig ganske forsiktig av meg, ikke sjenert, men rolig og høflig..Den eneste gangen jeg har slått skikkelig til et annet menneske var da jeg så en mann banke til hunden sin så den fløy bortover og begynte å blø i munnen. Jeg blir utrolig dumdristig i sånne situasjoner og skjønner ikke hvordan jeg turte etterpå..men jeg løp bort og smelte til han..veldig feminint med kjole og høyhælte sko, her kommer jeg!

Men det er ufattelig trist at mennesker kan oppføre seg sånn:(

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Antakeligvis hadde ikke politiet reagert noe særlig, det er vel ikke en prioriteringssak akkurat. Var vel ikke så stort du kunne gjøre egentlig.

Skrevet

tøft gjort av deg! er det noe som tenner alle pluggene hos meg så er det vold mot dyr, så jeg hadde nok gjort akkurat det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...