ღ askepott ღ Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Jeg ligger nå med i underkant av 40 i feber... Er så vond i halsen at jeg holder på å krepere. Har vært på ferie en uke med en som har fikk smittsom lungebetennelse. Men det som er så rart, han har ikke hostet noe, og hatt samme symtomer som meg... Føler egentlig ikke at jeg har det, men det følte ikke han heller... Hm, tror dere det er vits i å gå til legen i morgen? Eller vil det ikke slå ut ennå på senkning osv? Har første dag med feber, men det er så voldsomt liksomt setter pris på svar
Erisa* Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Hvis du har feber i dag, vil det vises på CRP (hurtigsenkning) i morgen, kanskje allerede nå. Det tar bare noen timer før den gir utslag. Høres litt mer ut som en halsbetennelse for meg, selv om du ikke har skrevet så mye.. Har du forkjølelsessymptomer (tett nese osv) eller magetrøbbel i tillegg? Fikk du plutselig feber, eller har det bygget seg gradvis opp?
ღ askepott ღ Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2009 åå du er grei som svarer Har hatt noe i kroppen i en halv uke, total utmattelse... Men har ikke hatt feber før i 2 tiden i dag... Syns også d høres ut som halsbetennelse. Har ikke rennende nese og forkjølt - men og full forstoppelse måtte ta mineklyster for å få noe ut etter en uke - da da fikk jeg den glede av å få hemorrider for første gang. AU... skulle hatt mensen for 9 dager siden også, (ikke gravid - har testet) er helt på gråten her.... tuusen tuusen takk for svar
Gjest -<<- Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Atypisk lungebetennelse vil ikke nødvendigvis gi utslag på crp, men ofte. Senkning gir ikke nødvendigvis utslag tidlig i forløpet, men kan gjøre det. En voksen med 40 i feber og såpass symptomer som du beskriver bør uansett tusle en tur til legen. Mulighetene for reparasjon med antibiotika e.l er jo så absolutt til stede. God bedring!
Erisa* Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Huff da. Det kan høres ut som et virus, men det kan være greit å gå til legen i morgen likevel. En blodprøve vil sannsynligvis kunne si om det er mer sannsynlig med bakterier eller virus. Hvis det er bakterielt får du nok antibiotika, men hvis ikke må du nok bare slite deg gjennom det. Ta paracet og pass på å drikke bra. Hvis du drikker for lite vil forstoppelsen bli verre! Prøv deg med biola, og i den grad du klarer det: beveg deg litt. Å sitte stille er fy fy når du er forstoppet. jeg var så utrolig forstoppet i to uker etter fødselen, det var helt fryktelig! Føler sånn med deg! Håper du blir fort frisk igjen! Kokt vann med sitron og honning er bra for sår hals. God bedring!
ღ askepott ღ Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2009 tusen takk for svarene, setter umåtelig pris på det (blir alltid litt melankolsk når jeg har så mye feber, hehe) tror jeg må overvinne legeskrekken og slepe meg bort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå