Gjest Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Legen så bare såvidt oppi underlivet på meg og sa; her er ikke noe vann nå, så da kan det ikke ha vært fostervann, da ville jeg sett rester. Ei venninne av meg som var inne for det samme fikk beskjed om at de måtte ta PH prøve for å kunne si om det var fostervann, og så tok de ul. På henne var det fostervann og de satte henne igang pga infeksjonsfare. Jeg kan bare ikke skjønne hva ellers det skulle ha vært. Det var en blank stråle som ikke lignet noe annet enn vann. Kl ett i natt. Siden har jeg kjent at det "pipler" litt, men det er bare snakk om dråper. Føler meg slett ikke trygg Er forresten 37+3 Æsj så stresset jeg blir av dette...
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Ring og krev ny vurdering av annen lege.
mamarama og lille banan Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 det blir ikke tomt for vann i magen, selv om det skulle være det. men som sagt over; be om ny vurdering! og følg med om det kommer mer. det er ikke nødt til å være fostervann, det kan faktisk være utflod også. det kan komme i mengder nå mot slutten
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Jeg kommer ikke til å be om ny vurdering av den enkle grunn at jeg syns det er skikkelig skjemmende. Men jeg tenkte å spørre jordmoren min om hun kan ta en slik ph test. Og så må jeg vel bare følge med om jeg får feber eller det lekker mer vann. Venninnen min var ikke på samme sykehus, så mulig det er andre prosedyrer? Jeg snakket med ei venninne av meg som er jordmor, og hun sa at det mest sannsynlig ville vært synlige rester rundt livmortappen om det hadde lekket vann, og at legen da ville sett dette. Men jeg skjønner som sagt ikke at det kan ha vært noe annet. Selv om utflod kan være tynn på slutten er den da ikke like tynn som vann? Noen som har opplevd noe lignende?
mamarama og lille banan Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 omformulering: det blir ikke tomt for fostervann om en lekker litt, det lages hele tiden nytt. men lekkasje av fostervann øker sjansen for infeksjon.
mamarama og lille banan Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 ja, jeg har opplevd lignende jeg trodde jeg lakk fostervann i små mengder, men det var faktisk utflod så tyntflytende som vann. fostervann er visstnok litt mer tyktflytende. men lurt å ringe jordmor og spørre om en slik ph-prøve
FrøkenSprøken Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Be om vurdering av ny lege! Jeg hadde også vannavgang i uke 37. Jeg våknet av at jeg var så våt mellom bena, og da jeg satte meg opp rant det litt vann ut. Ikke mer enn at det ble en flekk med ca 15 cm i diameter på lakenet. Etter det kom det stadig litt vann, men ikke så mye. Tok på meg et bind, og hadde det i flere timer, og det var enda ikke fullt da vi kom inn på sykehuset i nitiden(?) om morgenen. Vannet gikk i 02-tiden om natten. Da jeg kom inn på sykehuset mente den første jordmoren at vannet ikke hadde gått, fordi det ikke kom noe særlig mer. Den andre jordmoren sendte meg på UL, og der la de en slags trakt opp i skjeden, og så trykka de på magen. Da kom det ut litt mer vann. De tok en test, og fant ut at det var fostervann. Neste morgen tok de resten av vannet, og de mente at det bare var den ytre hinnen som hadde røket, fordi det var så mye vann som kom da, men det vet man jo aldri. Dersom barnets hode er festet, vil det ikke nødvendigvis komme så mye vann. Ikke ta noen sjanser. Ring inn, og krev en ny kontroll.
mayaya Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Hva mente hun jordmorvenninna det kunne være da? Jeg hadde heller hørt på hene enn folk her inne Og du - hvis det er skremmende, synes jeg det er en større grunn til å be om vurdering! Lykke til
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 Hun mente det kunne være utflod, men det kan jeg som sagt ikke skjønne. Hun sa ellers at jeg kunne ringe jordmor og spørre om PH prøve. Og så tror jeg nok hun syntes det var litt rart at han ikke tok ul.
Emil & Røra Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 Jeg opplevde det i uke 30. Det piplet ut når jeg stod (og malte en vegg!!) og når jeg satt med på do rant det mer. Det var helt klart/hvitt. På sykehuset tittet de, tok prøve av vannet og ul. De ba meg om å hoste under undersøkelsene slik at de kunne se om det kom noe da. På beskrivelsen var de først helt sikre på at vannet hadde gått. Det de derimot sa var at hvis vannet hadde gått hadde det mest sannsynlig fortsatt å piple ut og gjort et bind vått over tid.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 9. juni 2009 #12 Skrevet 9. juni 2009 Jeg fødte om fredagen, og om torsdagen fikk jeg endel tynn utflod som jeg ttrodde var vann. Sprang opp på badet, for det føltes som det piplet/boblet ut. Ble litt våt i tightsen, men så at det var utflod i trusa. 4-5 t senere gikk vannet på natta.
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #13 Skrevet 9. juni 2009 Var du på føden? Jeg opplevde det samme som deg sist jeg gikk gravid og det ble tatt veldig alvorlig. Legen undersøkte meg ikke bare gynekologisk men hun brukte lang tid med ultralyd også. I følge henne var det ofte slett ikke lett å se om det var fostervann som hadde kommet ut, for noen ganger kan det være en liten lomme med vann mellom hodet og utgangen som lekker ut og så kommer det kanskje ikke mer ut før fødselen er skikkelig i gang. Men ta på deg et bind du, så kan de bruke det til prøve hvis det kommer mer ... og hvis det er vann som lekker får du nok rier snart. Småen var ute ca 30 timer etter kontrollen på sykehuset.
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. juni 2009 #14 Skrevet 10. juni 2009 Det er ikke sikkert at riene kommer like etter vannavgang. Vannet gikk hos meg søndag morgen kl.7, og hadde ikke en eneste rie før jeg ble igangsatt. Jeg var slett ikke moden, og hadde det ikke vært for at akupunktur hjalp meg i gang, så hadde det blitt ks for de ville ha babyen ut innen 48 timer.
celodi Skrevet 10. juni 2009 #15 Skrevet 10. juni 2009 Vannet gikk med nr.1 til meg også. Ikke kjempe mye,men nok til at jeg ble ganske blaut. Dro på sykehuset og jordmora nektet for at det var vannet,hun mente jeg hadde tisset på meg (hadde akkurat vært på do,og stod og vaske hender når det skjedde) Jeg måtte gå rundt med bind på meg og se om det kom mere vann. Det gjorde det ikke! Og jordmora sa det var nok bare tiss ja,jeg nekta,hehe.. SÅ kom legen og ville ta ul,og han sa: Her er det en del vann som er borte ja,hadde lyst til og rekke tunge til jordmora Hode stod for,så alt vannet behøver ikke og komme på en gang. KREV en ul du,og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå