Gå til innhold

Etterbetaling av fosterhjems satser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er i en situasjon der min lille bror på 14 har flyttet til oss.(Endelig).Har kjempet lenge med at barnevernet skulle gjøre noe med situasjon men lite har skjedd.

Uansett så har det endt med at mamma har gitt opp.Hun drikker veldig mye som igjen har resultert i at min bror har blitt vanskelig etter alt han har opplevd.

Hos oss har han alltid hatt sin andre hjem.Vært på jevnlig besøk hos meg vært år, mange ganger i året siden han var 6-7 år.

Har alltid hatt lyst til at han skal bo hos meg for jeg vet han ville fått det mye bedre her. Men mamma har selvfølgelig ikke vært enig da hun ikke eier selvinnsikt å evne til å se sine egne begrensninger til å oppdra barn;(

Så nå har endelig dagen kommet der han skal bo hos oss å endelig få det bra å slippe å være den voksne som må passe på mamman sin men heller få full oppmerksomhet når han trenger det å oppfølging til hva enn han intresserer seg for;)

Han kom til oss for ca en uke siden men vi må fortsatt godkjennes som fosterforeldre.Dette er vårt ønske.Føles mye mere betryggende på den måten da det blir fulgt opp å vi kan ha noen å rådføre oss med!Mamma kan også være truende til å skifte mening etter en stund å da vil det ikke være like lett å "kreve" han tilbake på et dårlig grunnlag noe som kunne ha skjedd hvis vi ikke hadde noen i ryggen.

Jeg er ganske sikker på at vi vil bli godkjent da vi har et nybygd hus med 4 soverom,stabil økonomi vært samboer i 3,5 år med en på 34 år.Har selv en sønn på seks år som digger onkelen sin;)

Men dette vil jo være en prosess som tar tid...

Barnevernet i kommunen han bor i som er ca 4timer unna her, har flere saker enn de klarer å håndtere nesten.Det betyr venting for oss.

Jeg vet vi får en viss støtte som fosterforeldre men lurer på om noen vet om man får etterbetalt fra den mnd han flyttet hit selv om han ikke er fomelt registrert i fosterhjem her.det kan jo fortsatt ta noen mndr før det er i orden.

Er det noen som har noen gode råd?

Ble en liten avhandling det her men jeg ville gi dere litt innsikt i saken.

Hilsen mor på 25år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...