frk bulle Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Hallais, er ENDELIG i gang med ruginga,satte inn i går! Mucho happy! Men så lurte jeg litt på om dere hadde noen formening om hvorvidt det er skadelig/negativt med litt sol på skrotten?? Snakker selvfølgelig ikke om STEIKING i 35,40 min, mer som 20 min med vifte osv... Hva tror dere vise kvinner?? Vil selfølgelig ikke ta noen sjanser,jeg prøver å gjøre alt jeg kan riktig på dette forsøket...
Pia76.. Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Lykke til med ruginga:))))) Jeg er også glad i å ta solarium en gang iblandt. Dette siden jeg ikke makter å ligge/sitte ute i sola på sommeren. Jeg er bestandi den som sitter i skyggen å koser meg:))) Når det er sagt så unngår jeg å ta sol i rugetiden før testinga. Ingen bestemt grunn nei,,,jeg har bare brukt å gjøre det sånn. De sier jo att solarium ikke er mere skadelig,enn det er å sitte ute i *vanli* sol. Å jeg gjør jo ikke det en gang hehe,,,,så da går det greit me mine 16 min i solarium innimellom. Men tester jeg positivt gjør jeg alt med måtehold. Jeg forsetter med trening, solarium osv----men da mindre/mere forsikti enn ellers. Du må gjøre det du syns er best. klæm
b77h Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 hei Jeg har tidligere vært skeptisk til solarium og brukt det lite. Men ved dette forsøket tok jeg faktisk ganske mye sol i forkant, ble fin og brun + har tatt solarium 1-3 ganger etter innsett + vært mye i naturlig sol. Dette fordi soneterapeuten jeg går til anbefalte meg at sol på kroppen var veldig gunstig nå. Veldig bra med lager av d-vitamin i kroppen (spesielt fordi jeg har leddgikt og d-vit minsker betennelse). Jeg tror ikke jeg ville ligget så lenge som 20 min, fordi det er ikke gunstig at kroppen blir veldig oppvarmet. Men 10 min om gangen ville jeg ikke vært redd for. Jeg har nå lagt en genser over magen..vet ikke helt hvorfor. Sikkert viktigere når man er lenger i graviditeten å ikke "grille" ungen. Som sagt har jeg ikke noe fasit-svar, men tror at sol på kroppen er gunstig. Og sikkert også derfor at ivf-forsøk vår og sommer har større suksessrate enn om vinteren (i følge samme terapeut).
frk bulle Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2009 Takk for svarene, O kloke kvinner..! Var redd jeg virket helt blåst med dette spørsmålet,hehe.. Men nå kommer jeg nok til å te en 10,12 min sånn dann og vann..herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå