Gjest Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 jeg har fått time til UL når jeg er i uke 12-13 er det noen her med erfaringer fra det er det innvendig eller utvendig? kan ikke huske det i fra sist svangerskap :\
snuffe Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Var innvendig for meg (12+5), men gynekologen sa det var i grenseland - hadde jeg protestert kunne hun sikkert tatt utvendig i stedet, men hun mente hun fremdeles fikk litt bedre utsikt ved innvendig.
awenka84 Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 hmm. trodde regelen var at en prøvde først utvendig og hvis en ikke fikk så god sikt, tok innvendig. Var på tidlig ul når jeg var 11+5, og da tok jordmor utvendig. vi fikk se kjempebra. viste seg at babyen var ca 1 uke lengre enn antatt termin:)
spire<3<3 Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Jeg hadde innvendig både i uke 10 og uke 14. De mente de så det bedre da. Spilte ingen rolle for min del egentlig, blitt så vant til det
Gutt09&Jente11 Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Med meg (12+4) var det både innvendig og utvendig. Først utvendig, men på grunn av slik h*n lå og for å se profilen ble det tatt utvendig også..
snuffe Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Det er vel ikke akkurat noe det finnes regler for. =) Jeg vil tro at om pasienten opplever det som ubehagelig med innvendig ul, vil man ta utvendig så sent. Siden jeg var hos en gyn jeg har tatt sikkert tjue ultralyder hos siste halvåret, var det ikke akkurat noe vi gadd å diskutere, hehe.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 På meg ble det tatt utvendig både i uke 9 og 12.
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 jeg er også vant til det men grunnen til at jeg lurer er at gubben ikke takla den innvendige UL sist han var med mannen bled helt hvit i hode å så ut til å gå i gulvet når som helst så han ønsker ikke være med om det er innvendig. det pussige er at fødselen var ikke noe problem han var tilstede hele tiden å det gjorde han ingenting. har bare så lyst til at han også skal få se vårt lille nurk
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Har vært på mange ultralyder på sykehuset og har tatt utenpå fra uke 6. Kommer ann på hvor tynn man er har legene sagt til meg. Jeg er veldig tynn og de har sett fint utenpå.
Øyboeren med to små <3 Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 har tatt utvendig på alle mine dete svangerskapet, i uke 6+3, 9+4, 13+6 og 17+4. og jeg er overvektig, ikke tynn. så det varierer..!
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 Nei, altså jeg aner ikke jeg, var bare det legene har sagt til meg, men jeg tviler på om det egentlig har så mye å si nei:-)
lillegull og jeg *høygravid* Skrevet 12. juni 2009 #12 Skrevet 12. juni 2009 Jeg hadde ul utvendig i uke 12 (viste seg å bare være 11+5 da..), og så helt fint da! Har i tillegg bakovervendt livmor, så er litt vanskeligere å se på meg enn på de med "normal" livmor.. Men er visst veldig forskjell på hvor bra utstyr legen har også! Jeg var hos spesialist (privat) som hadde veldig bra utstyr, så alle mine venner med barn ble helt sjokkert over hvor bra bildene mine var i forhold til deres som var tatt på sykehus.. Men antar at det er som de andre skriver, at det ikke er noen fast regel på det...
mymy Skrevet 12. juni 2009 #13 Skrevet 12. juni 2009 Jeg hadde bare utvendig og så alt kjempetydelig. Morkaken min ligger på bakre vegg. Kanskje det har noe å si?
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 12. juni 2009 #14 Skrevet 12. juni 2009 Jeg hadde utvendig ul på sykehuset i uke 11. Så ikke så mye, men hjalp å se den lille grå klumpen med det dunkende hjerte. Var ikke snakk om innvendig ul da hvertfall. så varierer sikkert.
Juuuunibaby <3 Skrevet 13. juni 2009 #15 Skrevet 13. juni 2009 Hadde innvendig i uke 12, 13 og 14... Skal igjen nå i neste uke og da er jeg 16+5 avgårde så da håper jeg på utvendig. Men soiller ingen rolle uannsett for er blitt så vant til d nå. Men hadde vært morsomt å sett om d så annerledes ut fra den vinkelen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå