helene0: jan09+jun11 Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Noen som har noen enkle sangleker? Jeg kommer ikke på flere enn den derre om hjulene på bussen. Knøttet synes det er kjempestas når jeg tar armene hans og ruller de (sånn disko-move rulling) når jeg synger.
CMH Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Synger lille petter edderkopp med litt innlevelse ( Sånne håndbevegelser med fingrene, litt kronglete forklart) til mini. Det liker hun hvertfall
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Bake kake søte er jo en gammel slager, med klapping i hendene. Ellers kan jeg et par andre også, men de har så mye tekst at jeg ikke orker skrive hele her;) Gå i skogen, hogge ved osv.. Lillegutt kan spille, tu tu tu tu osv...
Itsrejk Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Ro, ro, ro din båt Ro, ro til fiskeskjær Ride, ride ranke Ride, ride ponny Foreløpig er ro, ro, ro din båt favoritten hos oss. Jeg vugger ham frem og tilbake første del av sangen, og så fra side til side fra "vuggende, ...". Kjempekos!
Gjest yrild Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Favorittene her er: "det satt to katter på et bord" der jeg kvirevitter på magen hans og bommer på nesen (hvis du skjønner...). Når kattene klatrer ned klatrer jeg med fingrene fra hodet og ned til tærne (og opp i andre retningen). Jeg lager også litt forventnings pause før klatringen åååååååå sååååå klatret begge ned igjen osv. (Da lukker han forventningsfullt øynene og mamma smelter!!) Nede på stasjonen er også en hit. Tut tut med armen hans og lyd :-) Lager togrulling med beina hans og toglyd fortere og fortere etter at sangen er ferdig.. og så langsommerere og langsommere for så å avslutte med tuuuuuuuut med arm og lyd. ro ro til fiskeskjær og ro ro ro din båt elsker "vuggende vuggende" da vugger jeg ham fra side til side (stort sett ligger jeg på rygg med knærne opp så han sitteligger på bena mine).
helene0: jan09+jun11 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2009 Rart hvordan man ikke kommer på ting når man trenger det...
Itsrejk Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Åh, "Lillegutt kan spille" hadde jeg glemt. Den er jo så søt! Og min eldste var veldig glad i den. Mange fine bevegelser. Takk for påminnelsen!
Frk. uflaks Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 roro til fiskeskjær er stor favoritt her også ellers går det i denne, mer ett rim/vers enn sang da; Ut i skogen ut iskogen ( "gå" med bena hans/hennes) Hogge ved hogge ved ( hogg ved med bena) frys på fotan frys på fotan ( gni føttene mot hverandre) Å skyndt seg hjem til mamma! ( springe med bena)
MrsV Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Favorittene her hjemme er: ro ro ro din båt oppe på fjellet trollet i esken bjørnen sover Historien om de tre små fisk lille petter edderkopp hode skulder kne og tå Jeg gikk en tur på stien Trollemors vuggevise Det var en gang et troll Disse må vi synge hver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå