Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Er det fler enn meg som ønsker å følge anbefalingen om å ha bakovervendt bilstol til barna? Hvor lenge er det anbefalt? til fire års-alderen? Hvilken bilstol har dere som er bakovervendt, og hvilken bil er det plass til disse setene i?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 godt spørsmål! vi har en kombi toyota corolla, ikke stasjonsvogn, og har en 2 åring som sitter bakovervendt.men føttene hans er helt oppi ryggstøa til bilsete, så han sitter veldig krokete...vil jo ha han bakovervendt til han er iallefall 3 år,men vi skal på biltur i sommer og jeg vet sannelig ikke når det kommer til føttene hans...men kanskje er de tbare jeg som synes det ser vondt ut... har en aco gracco bilstol (eller hva de heter!)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 tusen takk for svar. hm.. det er ikke godt å vite hvordan det føles å sitte slik. det er jo godt å kunne strekke ut beina i løpet av en lang biltur vil jeg tro.. HI
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Ja, jeg ønsker også følge den anbefalingen. Jeg var ikke helt klar over forskjellen mellom bakovervendt og forovervendt med min første, så han ble snudd (altfor) tidlig, men nr 2 sattt bakovervendt i 3,5 år, og både minstegutten og vesla skal sitte bakovervendt til de er minst så gamle, helst eldre. Er anbefalt så lene som det er fysisk mulig, gjerne opp til 5-6-7 år om det går an, men helst minst til 4 år ja. Vi har nå en BeSafe izi Kid stol som går opp til 18 kg, den kan kun monteres bakovervendt. Må også kjøpe en nye bakovervendt stol etterhvert siden minstegutten og vesla kommer til å trenge sånn type stol samtidig i ca 1,5 år. Da kommer jeg til å kjøpe en som er godkjent bakovervendt opp til 25 kg. Vi har VW Caravelle, 8 seters, og der er det rikelig med plass, men vi fikk også plass i den vesle Mitsubichi sedan bilen vi hadde før.
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Kan legge til at minstegutten blir 2 år denne uken og er helt normalt lang for alderen, han når så vidt borti seteryggen bak med tåspissene, så han sitter overhode ikke bøyd med beina sine, kan ha dem strak ut om han vil.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 takk for svar. hva tilsvarer 18 kg og 25 i alder sånn ca? noen som vet? hi
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 18 kg tilsvarer ca 4 år, men dette varierer jo veldig da! Min på 4,5 år er akkurat bikket 18 kg, mens storebroren veide 18 kg når han var 2,5 år (han var da også litt voer 100 cm lang). 25 kg er jeg litt usikker på, men vil tro rundt 7 år? Kommer jo an på barnet her også, eldste min som veide 18 kg som 2,5 åring er 6,5 år nå og veier over 30 kg, men han er jo også veldig lang (133 cm) og en god del større en gjennomsnittet for sin alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå