awenka84 Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 igår når jeg var på jobb satt jeg i en samtale med en beboer. Beboeren røykte (normalt så pleier jeg ikke å ha samtaler med beboere når de røyker, pleier å gi beskjed at da går jeg ut og kan komme inn når de er ferdig og røyke. og plutelig kjente jeg noe hart som slo meg fra inni magen til ut, ble helt sjokka og første reaksjon var å ta meg til magen. Da utbrøt beboeren sparker babyen? JEg ble litt flau og prrøvde å prate det bort. kjente samme greie igjen noen sekunder etter. Lurer på hva det var.
Bare blåbær Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Lurer du på hva det var??? Er du gravid, og på 2.trimester så er det nærliggende og tro at det var bebisen som sparka..???
awenka84 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2009 Ja jeg lurer på hva det var. Jeg har foranliggende morkake, og fått beskjed om at jeg ikke kom til å kjenne liv før sent. Lurte på om det kanskje var kynner eller hva det kalles? hvem vet kanskje et spark også. Er førstegangsgravid. og veldig usikker .
Gjest eelis+guttespire Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Det hørtes ikke ut som en kynner, i hvert fall. Jeg vil tro det var babyen :-) Når man kjenner liv for første gang er helt individuelt, uansett plassering av morkake. Hvor langt er du på vei?
awenka84 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2009 ok. jeg er 16+6 dager ifølge legen (da jeg var på tidlig ultralyd mente jordmor jeg var ca 1 uke lengre- altså 17+6 dager. trodde ikke jeg kom til å kjenne liv før etter uke 20. hvordan kjennes kynnere ut?
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Kynnere kjenner ut som at magen blir helt hard. Tidlig i svangerskapet er det ikke vondt, men kan bli litt ubehagelig på slutten. Kynnere varer også en liten stund 30 sek +++. Det du kjente var nok mest sannsynlig et spark. Jeg har også foranliggende morkake, men jeg kjente første sparket alerede da jeg var 12 uker(er 3.gangs da) Men det er ikke sikkert du begynner å kjenne regelmessige spark før litt senere. Det kommer helt ann på hvordan babyen ligger og hvordan den sparker i forhold til morkaka.
awenka84 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2009 ok. ja siden jeg er førstegangsgravid så er alt dette nytt for meg. Muligens jeg har en liten baby som ikke liker røyk;) hehe. takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå