Gå til innhold

Dette med svangerskapsforgiftning, pannehodepine etc.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det veldig vondt i panna, sånn at man skjønner med en gang hva det er snakk om? Har hatt en slags pressende hodepine et par dager, men ikke egentlig i panna, mer mot siden og litt oppover i håret over panna liksom.

Har hatt utslag på proteiner i urinen 3 ganger på rad (3 og 2), og har et blodtrykk som er under nivået de ser på som høyt, men likevel en del høyere enn hva som er vanlig for meg. (I forrige svangerskap hadde jeg lavt blodtrykk hele veien, og det har jeg stort sett hatt ellers også). Har også litt ødem, tror jm skrev 1-2. Dette er heller ikke noe jeg hadde forrige gang.

Ellers flimrer litt for øynene en gang i blandt, og igår og idag har jeg vært svimmel når jeg har stått, som at gulvet gynger under føttene mine. Men sånn egentlig føler jeg ikke at noen av "symptomene" er så veldig sterke, har liksom bare "litt av alt".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hodepinen kommer som et resultat av vedvarende høyt blodtrykk.. så hvis blodtrykket ditt har vært innenfor "normalen" hele tiden så er det ikke noe å bekymre seg for. men det kan jo allikevel hende at kroppen din reagerer på forandringene, og at blodtrykket er høyere enn hva det vanligvis er for deg, selv om det ikke er spesiellt høyt. skjønner??:)

jeg hadde sv.forgiftning i mitt første svangerskap, og jeg fikk klar beskjed fra lege og jordmor at jeg hadde det, var ikke noe jeg behøvde å lure på liksom. og hodepine fikk jeg ikke før de to siste ukene, og jeg opplevde det som migrenelignende smerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...