Gå til innhold

FORFERDELIG sukkerhysteri her inne!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere ikke sukker da dere var små kanskje? Og er det ikke blitt normale mennesker ut av dere av den grunn?? (skulle vel kanskje ikke tro det etter å ha lest alle innleggene her inne)

Dette sukkerhysteriet tar litt overhånd her inne syns jeg. La barna få et NORMALT forhold til mat og la de heller oppmuntres til fysisk aktivitet, så er det faktisk ikke farlig at de får litt syltetøy eller brunost på brødskiva si.

Tror heller ikke det er skadelig med en yoghurt i ny og ne....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg Hi

Skrevet

Ser du på fedmen på dere selv så kan jeg ikke si det helt mennesker, diabetes og andre fedmeproblemer, så nei, det har ikke blitt fullstendige mennesker av alle dessverre.

Og ja her tar vi vare på kroppene våre og til ungene.

Skrevet

Dette er jeg helt enig i, men det er søren meg mange foreldre som forer ungene på sukker. "Vi skal jo tross alt kjøre bil i tre kvarter, så snop må de få kose seg med" Javel - fin innstilling.

Unger er så bortskjemte at det er en gru! Sjokomelk, søt kjeks, saft, potetgull +++ uansett om det er helg eller ukedag.

Men likevel skjønner ikke foreldre hvorfor ungene er grinete og fulle av energi.

Skrevet

Jeg snakker om normalt forhold til diverse mat. Man MÅ ikke fore ungene med snop, kjeks, saft osv osv. Det har ikke jeg tenkt å gjøre med min ungen heller. Det går faktisk an å begrense inntaket til barna siden det faktisk er foreldrene som kjøper inn og gir dem maten.

Men det jeg tenker på er helt vanlig norsk kosthold. Regner med det er mange av dere som selv spiser brunost eller syltetøy på brødskiva. Og kanskje en yoghurt innimellom. Er dere selv feite og har diabetes bare fordi dere spiser dette selv? JEG har ialle fall ikke det og koser meg likevel med jordbærsyltrtøy på skiva mi.

DETTE mener jeg ikke er skadelig, men det virker jo slik på mange her inne som absolutt skal ha et FULLSTENDIG sukkerfritt kosthold til barna sine. DET kaller jeg hysteri.

HI

Skrevet

Nå får du GI deg! Det er ikke sukkerhysteri her inne. En og annen ekstremist er det jo, men ville ikke kalt det hysteri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...