Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 når jeg ringer for å få time når jeg ønsker å sykemeldes? Gravid med vond rygg/bekken. Kan vel ikke si at jeg er syk akkurat, men har presset meg lenge nok nå, og klarer ikke mer. Vil ha helse etter svangerskap og fødsel også... Det hadde jeg ikke forrige gang.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Du trenger bare si at du skal ha en time. Helsesekretæren trenger ikke vite hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 tenker at legen min ikke har ledig time før om en måneds tid da, hva skal jeg si da? At det haster litt? Skal jeg si noe om at jeg er gravid, for gravide skal vel ikke betale for å gå til legen? Eller er det noe jeg ikke trenger å tenke på før jeg er hos legen? Jeg er skikkelig usikker, og hater å gå til lege og sånt, men må man så må man...
terminijuli -fødeklar Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Hvis du ikke får snakket med legen din på telefon, så kan du si til sekretæren at du ringer fordi du trenger en sykemelding. At du har presset deg lenge nå, og at du ikke klarer å jobbe mer fordi det verker i rygg og bekken. Har du pratet med legen din om dette tidligere kan legen sannsynligvis sende deg en sykemelding uten å ha deg inn til time. Hvis ikke kan du vel få time hos en annen lege som har time tidligere? Men uansett, bare ring legekontoret og si det som det er; at du er gravid og har bekkensmerter som gjør at du nå må få en sykemelding. Så finner dere nok en løsning på det:)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Tusen tusen takk for svar! Så utrolig kjekt med noen jenter som tar seg bryet med å skrive noen ord til sine usikre medsøstre! Jeg skal ringe med en gang, så har jeg det gjort!
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Jeg hadde i førsteomgang ikke sagt til hun i tlf hvorfor jeg skulle ha sykemelding, hun forstår kanskje at det da haster eller at du må snakke med legen. Men nå bor jeg på en bitte liten plass og får time på dagen når jeg ringer og vet hvem det er som sitter i tlf, så kan jo være jeg er helt på jordet =) Lykke til!! =)
Girlygirl83 Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Hvis du sier at det gjelder sykemelding får du komme til med en gang. Trenger ikke si hvorfor, det har hun ingenting med.
Gjest Gul stjerne Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Du skal si akkurat det du skrev i innlegget ditt; du er gravid, sliten og har smerter, og at du derfor trenger en time nå. Det har du krav på. Mulig du må ringe om morgenen når de åpner og få time på dagen, be om det, det skal ikke være noen problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå