Gå til innhold

Kan jenta mi være alvorlig syk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld da jeg skulle kle av henne oppdaget jeg at hun hadde bæsjet. Det var kommet litt oppover ryggen.

Til min store forskrekkelse inneholdt bleien nesten ikke noe avføring men en STOR slimklump!! Gul/beige i fargen,hang sammen. Nesten som sånn slim som ungene leker med.

Veldig ekkelt og jeg ble veldig redd.

Undersøkte den litt,men klarer ikke se hva det kan være.

Hun har ikke spist noen unormalt i det siste men har være forkjølet med feber de siste dagene.

Jeg måtte jo selfølgelig sjekke på nettet hva dette kan være,men fant lite svar.

Det eneste som var relevant er tarmkreft!

Er det noen som har erfaring med dette eller som hvet hva det kan være?

Takknemlig for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Du kan jo bare ta en tlf. ned til helsestasjonen, de kan hjelpe deg med så og si alt du lurer på, og kommer ikke til å synes du er hysterisk - bare legg fram spørsmålet på en rolig og saklig måte, og spørr om dette er noe du bør sjekke opp videre, eller om det er normalt.

Ved tannfrembrudd er det vanlig med slimete avføring, ved forkjølelse og feeber også - barnet produserer mye slim som det svelger, og alt som går inn må jo ut, så... :-)

Sikkert ikke noe alvorlig, men ta en telefon for mammahjertets skyld, du :-)

Skrevet

Hei, forstår godt at du er bekymret. Jeg har dessverre ingen svar. Men synes det blir feil å søke råd her inne. Det blir altfor mye synsing og lite kvalifiserte svar. Ring legevakten eller fastlegen din. Da er du iallefall sikker på å få et svar basert på kunnskap. Er mange sykepleiere her inne, men det betyr ikke at de vet alt om alt. Søk råd en annen plass. Lykke til.

Skrevet

Takk for svar begge to!

Hun er 20 mnd foresten. Hun har hatt slimete diare før. Men dette var en stor og solid klump. Skal ringe legen å høre jeg:-)

Skrevet

Allle mine 3 barn har hatt slik avføring. Jeg jobber også på sykehuset, og kan trygt si atdette ikke trenger å være farlig, og er normalt ved tarminfeksjoner o.l.

Men en telefion til legen skader jo ikke dersom du er bekymret, og hvis dette vedvarer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...