Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Skolen/Sfo går fra jenta mi på turer:( fikk høre det av ped.leder i barnehagen til poden, at ho har observert flere ganger at de bare går fra ho..jenta kommer tuslende alene langt etter de andre, og ingen går ilag med ho. Og ho ser lei seg ut. VEt at sfo er lite ok her, det ropes, kjeftes og tas tak i armer, så unga føler seg jo bittesmå. Skal skrive en liten fin klagge på det der..og vurderer å ta ho ut fra sfo.. Ho gleda seg så til å begynne i høst, nå vil ho ikke på skolen om morgenene i det hele tatt..
FanteGuri Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Det var ikke kjekt å lese! Håper du finner beste løsningen for jenta di!
Iselilja Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Uff så grusomt! Stakkars dere Hvordan kan voksne oppføre seg slik? Eller ser de ikke at jenta går alene? (Det MÅ de jo se...) Jeg hadde tatt det opp med rektor og bedt om et møte med din datters lærer/sfo-ansatte. Kjenner dere foreldrene til noen andre barn på sfo?
Ella78 m/ A&M Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Nei, huttetu, så ekkelt! Man skal jo som foreldre være sikre på at barnet har det bra når man overlater det til SFO/skole/barnehage. Dette hadde jeg ikke tolerert. Kanskje verdt å ta en prat med dem, det KUNNE jo hende at hun ved enkelte anledninger somla veldig, og at det er noe sånt barnehagen har sett (selv om det ikke er greit for det, selvfølgelig)... Men absolutt noe jeg ville tatt tak i. Kanskje et tegn verdt å legge merke til at dattera di ikke vil gå på skolen, selv om det er noe de fleste barn er innom på ett eller annet tidspunkt... Lykke til!
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2009 KJenner en del, ja. har snakka med et par andre, ei opplevde at dattera hennes ble sendt hjem fra sfo uten at forldra ble varsla på forhånd-begrunnelsen var at det ikke var plass ( noe som er bull, har man betalt plassen, så er det plass), jenta mi er til utredning for adhd, da vi har det i sterk grad i familien, og dette vet de. nå mener jeg ikke at ho skal ha noe særbehandling, men det hjelper ikke å sette seg til å rope til ho, da låser ho fullstendig..vi har allerede hatt et møt, men da gikk det bare på hvor umulig vesla er etc, ikke noe forsøk på å finn ut hvorfor.. Har en mistanke om at ho blir skubba ut, andre ungene vil sjelden leke med ho, med mindre det er no jævelskap som skal gjøres, da er ho fin å ha med, så de har noen å skylde på. KJenner jeg blir bare lei meg, vil ikke at ho skal ha det sånn:( kjenner meg så godt igjen fra skoletida mi, og vil IKKE at ho skla oppleve det!!
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2009 Når ho kommer ti min etter de andre, vil jeg påstå at skolen feiler med oppfølging..Ho gikk fra å være kjempespent og glad på morgenen til å ikke ville stå opp, drøye tida, bruke hundreogørten unnskyldninger for å være hjemme, så det gikk så fort..og ho er bare sju..
cherry coke Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Nei, uff! Dette skjærer i mammahjertet! Ta det opp med dem med en gang! De skal ikke behandle barn slik. Klem til deg.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2009 Takk:) Blir det ikke noe bedring etter skriftlig klage, må det vurderes om et skolebytte kan være det beste. LItt leit det og, men vil ikke ha ødelagt hele skoletida hennes, det er i første klasse grunnlaget legges, og når det er så skakkkjørt allerede nå, så skal det vel godt gjøres at det blir bedre oppover..
Tia med 2 ♀ Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Uff jeg får helt vondt av jenta di. Godt du sier fra og ikek gi deg. Det skal ikke være sånn. Jeg jobbet et år på sfo og vi hadde en del barn som hadde veldig vanskelig for å passe inn med de andre, noen grunnet adhd andre av andre grunner og vi jobbet beinhardt med å få alle barn inn i gruppen slik at ingen gikk alene. Det er tross allt jobben en har når man jobber på sfo. Jeg vet at spesielt i byer er det fryktelig masse barn per voksen på sfo men det betyr ikke at man ikke skal følge opp jobben sin. Ikke har de lov å ta de hardt i armen eller rope heller. Det er ikke slik man skal takle problemer i slike jobber. Og heller ikke slik man setter seg i respekt hos barn. Og om jenta de går 10 min bak de andre så kan de ikke ha kontroll om hun er der eller ikke. Hva om hun plutselig bare forsvandt ville de i hele tatt legge merke til det? Her må det nok gis klar beskjed om at det er de ansattes ansvar å passe på at alle barn er der, er trygge og har det bra. Også barn de mener er "problem barn". Da er det deres jobb å finne et posetivt plan å møte barnet på, og få integrert barnet i barnegruppa. Der jeg jobbet fikk vi det året et barn som var veldig vanskelig å hanskes med til å begynne med. Husker at moren kom for å snakke med oss etter 6 mnd, husker hun gråt når hun takket oss. For barnet hennes hadde gått 8 år uten venner pga hans vansker og etter 6 mnd i en skole og sfo som jobbet med integrering hadde han plutselig mange venner som kom for å leke med han og til og med inviterte han hjem til seg. Nå er dette mange år siden og idag har de fleste sfo mye flere barn, men jobben man skal gjøre er vel det samme nå som da. Skjønner godt at du vurderer skolebytte om du har mulighet. En syv åring skal ikke grue seg til å gå på skolen.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 9. juni 2009 Det er en ganske liten skole, i underkant av 200 elever fordelt på syv klassetrinn, i klassen til vesla er det tolv elever. Skal ringe faren hennes, og si fra om at vi skal tvinge gjennom et møte i dag-og han må være med..
Tia med 2 ♀ Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 Ja da burde det ihvertfall ikke være mange barn der så de har absolutt ingen grunn til å ikke jobbe mer med å inkludere barna, en syv åring skal ikek få lov å falle utenfor. Høres ut som om det karnsje hadde vært på tide med utbytting av personalet der ja, men det er jo nesten umulig å sparke noen selv om de gjør en dårlig jobb
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 9. juni 2009 skal ned og ta det opp med rektor imorgen når jeg leverer på skolen, så får vi se hva som skjer.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. juni 2009 #13 Skrevet 9. juni 2009 Det der er jo bare helt uhørt da! Jeg har riktignok arbeidet på en SFO med barn som er vanskeligstilte og vi hadde ansvar for ett og ett barn - men likevel. Kunne ikke falt oss inn å etterlate et barn bakerst! Syns du skal lage store raslinger på et møte. Virkelig sette de opp! Jenta di er 7år? Hva om hun forsvinner? Hva skal de si da? Da har de litt av et forklaringsproblem. Skolen har et ansvar, og det burde de følge opp på SFO`en også. Hun trives ikke i på skoleb heller, eller hva? Syns også du burde koble inn PPT (om det ikke er gjort?) for å få ting til å fungere for henne. Hvor ligger ansvarsfølelsen hos de ansatte? Jeg har vært med på mine ting på sfo`en jeg også hvor jeg klaget fordi ting ikke ble gjort og vi fikk rettet opp sikkerheten, men dette anser jeg som grovt. Her følger man ikke med barnet i det hele tatt. Og ikke minst er dette utrolig trist, for hva tenker den stakkars lille jenta som må gå selv? Jeg blir trist jeg!!! Når vi gikk turer hadde vi en voksen foran - en i midten og en bakerst. (Vi var flere, men vi sørget for å ha voksne der for at ingen skulle bli borte.) En dag var det et barn som bare løp, og jeg måtte løpe etter - jeg visste at barnet ville løpe til skolen igjen - men måtte ta ansvar og følge etter. De andre forflyttet seg slik at andre tok ansvaret foran i gruppen igjen - siden jeg egentlig var der. Håper skolen/SFO legger seg langflat og du bør holde øynene åpne (Snakke med bhg som fortalte dette - evt en dag komme dit og "ferske" de også. Dette er IKKE lov gjøre på en arb.plass.)
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 9. juni 2009 Har snakka litt med vesla i kveld, og ho fortalte at de voksne rett og slett ikke gidder å vente, de bare går...de har ofte turer med 11-4 klasse, og det er noen unger det..synes også det er rart at de ikke har den med en voksen frammerst, en i midten og en bak, for å unngå at noen blir etter. PPT har vært inne i bildet siden barnehagen pga av mistanke om adhd, men det blir ikke gjort stort... HUn skiftevis trives og ikke på skolen, kommer mye an på hvilken lærer de har den dagen.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. juni 2009 #15 Skrevet 9. juni 2009 Mulighet for å skifte saksbehandler hos PPT? Det høres ut for meg at dere må jobbe hardt, dessverre :/ Tror dere må sette hardt mot hardt, og kjempe. Faktisk skulle ikke det vært meningen engang, dette er etter min mening helt uhørt av en SFO. Rektor bør ta tak i dette. Sett deg ned og skriv alt du kommer på, ta ett møte med rektor og få med PPT på møtet. Det er det eneste jeg kan råde deg til her og nå.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #16 Skrevet 9. juni 2009 Driver og skriver stikkord, og har prata med fler foreldre som ikke er fornøyd. Skulle tro de klarte å drive sfo forsvarlig på en så liten skole..prata med fler som har hatt barn på den skolen, men som har sett seg nødt til å flytte til annen skolekrets pga elendige forhold.. skal be om skifte av saksbehandler, og ny utredning. Har bedt om assistent på skolen-det har vi ikke sett, bare en halvstillings miljøterapeut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå