Gå til innhold

nå er jeg irritert på posten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har solgt noe og sendt gjennom postoppkrav, og fikk vite på postkontoret det skulle bare ta 3 dager før pengene kom inn på konto, nå har det gått en uke og JEG trenger dem pengene til en reise reiser nå i morgen, og ellers det blir det utrolig kjedelig uten pengene på ferie, jeg har ikke fått pengene enda og det har gått over en uke, ringte dem opp og dem sa det skulle ta en uke maks, men kunne ikke hjelpe meg mer måtte bare vente..

Synes det blir feil når dem informerer om at det går 3 virkedager..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posten har jeg også mye problemer med for tiden, regninger kommer etter at forfallsdato har gått ut, og det er annet som ikke kommer frem i det hele! Ganske slitsomt!

Skrevet

Har du fått bekreftet at pakken er hentet ut, og pengene er innbetalt?

Skrevet

det var snakk om ganske mye penger også her. 7000 kr, og jeg trenger de til reisen for jeg har akk betalt alle regninger og sitter igjen med 11 kr på konto, vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre:(

Skrevet

ja bekreftet begge deler!

Skrevet

noen som har gjort dette med posten før og isåfall hvor lang tid tok det før dere mottok pengene?

Skrevet

Har du sjekket at du har oppgitt riktig informasjon til posten da?

Skrevet

ja helt riktig informasjon, konto nr osv.

Skrevet

Da ville jeg brukt en del tid i dag på å purre på posten. Evnt dra ned til ditt lokale postkontor og finne ut av problemet

Skrevet

Posten har, etter at den ble AS, blitt stadig dårligere med å holde tidsfrister (kan jo nevne at for 24 år siden kom 89 % av det som da het brev (og som kan sammenlignes med A-post i dag), fram til mottaker i løpet av et døgn. I dag er kravet til Posten at 75 % av A-posten skal fram i løpet av 2 døgn. Og Posten er LANGT fra å oppfylle kravet (og det har stadig blitt litt verre, år for år).

Glem Postens tidsfrister. Disse er satt på trykk for å holde Post- og Teletilsynet fra å stille FOR kritiske spørsmål. Du trodde da ikke at Posten MENTE noe med informasjonen. Den var jo bare VEILEDENDE jo. Og at du (og 95 % av kundene) opplevde at den dessverre ikke holdt for DEG er beklagelig men ikke noe vi har tenkt å gjøre noe med. For da synker lønnsomheten vår...

Nei, hvorfor bry seg med en privatkunde? Det er ikke privatkunden som er "interessant" for Posten i dag. For posten i dag er ikke noe servicekontor, men RÅ FORRETNING, som tenker "lønnsomhet i alle ledd". Og i en slik situasjon er det jo LØNNSOMT at pengene Posten har krevd opp på en kundes vegne "lånes" av Posten lengst mulig. Blir renteinntekter av slikt....

Skrevet

jeg mener jeg har rettigheter her og burde kunne KLAGE på dette, og jeg aksepterer ikke dette, hvordan går jeg fram?

Skrevet

Lyst til å gi meg et svar på hvordan det kan vær lønnsomt for posten min å ikke levere regningene mine i tide anonym 12.34? :)

Skrevet

Jo takk du her fikk ingen i huset (bor i blokk) post på 4 dager. Etter å ha oppdaget at det ikke bare var meg men alle tok jeg det opp med posten og da har de glemt å informere vikaren om en del av ruta som var hans. Så posten for omerådet her hadde stått og hopet seg opp i 4 dager, Og ingen la merke til det?

Jaja stakkars vikaren var ikke hans feil men han som måtte ha meg seg allden posten ut på en dag. Og siden det fortsatt er vikaren som har ruta vår her nå 2 uker etter lurer jeg på hvor lang tid det ville tatt om jeg ikke hadde vært å snakket med dem.

Skrevet

"jeg mener jeg har rettigheter her og burde kunne KLAGE på dette, og jeg aksepterer ikke dette, hvordan går jeg fram?

Anonym "

Om du vil det skal SKJE noe (engang) sender du en klage til Post- og Teletilsynet (du finner adressen på gulesider.no, tenker jeg) med kopi til leder ved "din" postterminal. Slike klager kan man ikke for mange av, for da begynner tilsynet å stille ubehagelige spørsmål, slik at Postens konsesjon kan stå i fare (det er ikke lenger GITT at "Posten Norge AS" skal drive posten i Norge, det kan like gjerne bli Deutche Post AG, om Posten Norge AS gjør en for dårlig jobb for lenge, det avgjør Post- og Teletilsynet). Så da er man nødt til å gjøre noe med klagen, slik at man har noe å svare Post- og Teletilsynet (om ikke på øyeblikket, ingen statlig etat har hast med saksbehandlingen, heller ikke Post- og Teletilsynet).

Ellers kan du alltid sende en klage til leder for "din" postterminal. Da kan du regne med at klagen blir "notert". Og det var det....

Skrevet

Ja, faktisk, 12:36!

Posten sliter i dag med å få personell (både fordi Posten kjører sitt personell hardt i dag, fordi selskapet ikke betaler spesielt godt, fordi "ytre personell" må ta imot mye "dritt" på Postens vegne (som de egenlig ikke burde ta personlig, bare være videreformidlere av til de ansvarlige i "indre personell", men det er nå ikke alltid så lett...). Det betyr at man ofte er underbemannet. Og dessuten driver ikke Posten som før, døgndrift i alle ledd (før var jo regelen at "posten skal fram", i dag er stikkordet "høyest lønnsomhet", det får man lettest ved å ha vanlig dagdrift, slik at man slipper utgifter til lønnstillegg for ubekvem arbeidstid). Det betyr at dersom man en dag er underbemannet, er det mye lettere og mer lønnsomt (slipper vikarer, overtid osv) å sette en postcontainer til side til senere fremfor å behandle den) og så ta den frem igjen en dag i neste uke når man (til en forandring) har nok personell til stede, slik at man har litt tid til å ta igjen det forsømte. Og siden man ikke har noen tidsfrist på leveransen til kunden, slik at det KOSTER å være for sent ute (man har jo noen "veiledende tidsfrister, men å bryte dem får ingen konsekvenser), blir jo all innspart overtids- og vikarlønn, samt alle innsparte utgifter til kontinuerlig døgndrift, direkte et bidrag til økt fortjeneste.

Nei, huff, å stresse med postarbeidet gir bare økte kostnader. Men slike ting som går i det posten selv kaller "rød strøm", altså slikt som har tidsfrist (SWIFTbrev, bedrift-over-natten-pakker, typiske tjenester for bedriftsmarkedet altså..), MÅ man stresse med, her taper man nemlig ALLE inntekter om man ikke leverer i tide (siden kunden da kan kreve portoen tilbakebetalt, fordi Posten ikke gjorde jobben sin, så her går ting nesten alltid smertefritt (noen ganger bare KLARER man det ikke uansett, og da må man svi). Men ting som går i "blå strøm" (vanlige A-brev) for ikke å SNAKKE om i "grønn strøm" (B- og C-brev) gir BARE økte kostnader til vikarer, overtid, skifttillegg etc ved å stresse. Så dette tar vi engang vi har god tid. "Blå strøm" først. For der må vi svare for oss til Post- og Teletilsynet om ting blir FOR galt. "Grønn strøm" har vi intet ansvar for i det hele tatt for....

Og blir det FOR MYE post på vent, bare "glemmer" vi en container et halvt års tid. Så kaster vi den, om ikke media har begynt å etterlyse post. Har media laget sak, "oppdager vi en glipp". (Hvorfor tror du så mye mer post "forsvinner" i dag enn for 25 år siden, da kom knapt 0,3 % av posten ikke fram til mottaker i løpet av 3 måneder, i dag ligger tallet på 4-5 %, det skyldes ikke BARE mer flytting...)

Du har for så vidt samme forholdet med rekommanderte brev også. Før var dette helt trygt, (så trygt som det var mulig å få noe fraktet uten å frakte det selv) fordi dette ble sendt fram etter en egen rutine, slik at posten kunne "fotfølge" et slikt brev fra person til person som håndterte det (når og hvor denne fikk det overlevert, når og hvor denne overleverte brevet videre til andre, og hvem som da tok imot, underskrift av begge parter), og disse stod så ANSVARLIGE for brevet. Så for et rek-brev kunne man ALLTID finne ut hvor og når dette har forsvunnet og hvem som skulle "skytes" om brevet ble borte (og mer enn en postfunksjonær har tidligere stått på overtid en time for å "spa fram" et slikt brev som var forlagt, for å unngå en reprimande dagen derpå, overtiden ble som oftest akseptert, men IKKE at brevet forsvant). I dag følger dette vanlig blå strøm, UTEN NOEN KONTROLL. Og så betaler man heller ut erstatningen på 500 kr når et slikt brev ikke dukker opp i løpet av 14 dager. Blir jo mye billigere det enn å TA ANSVAR....

Gjett hvorfor postfolk som hadde yrkesstolthet har forlatt Posten! Og gjett hvorfor Posten for 40 år siden var en prestisjearbeidsplass, (da hadde Postskolen et opptakskrav nær opp til legestudiets!), mens den i dag er en plass for dem er blitt for gamle til å skifte yrke eller som ikke får noe bedre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...