Gå til innhold

mer enn et barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan orker folk det.jeg er veldig glad i den lille gutten min.men kommer aldri til å få flere.kan ikke fatte hvordan folk orker å få 2 og 3 barn.hjelp..ungen min er fem mnd.og sover enda ikke om natta.slitsomt.han har oxo begynt å få tenner..spiser litt lite også å det bekymrer meg...men hvordan klarer dere å få så mye barn.hvor henter dere energien fra.ikke bare en som skal bli fulgt opp men to eller tre.det krever sitt.i hvertfall hvis man er alene med omsorgen..noe jeg er..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ikke forundre meg om du skifter mening når småen er litt eldre og du har møtt din drømmefyr! =) Men det vet jeg jo ikke da.

Jeg kunne ikke tenke meg å ha bare et barn! Har en gutt på tre år og venter en ny gutt i oktober. Småen gleder seg sånn!

Tenk så greit å alltid ha en lekekammerat! Å lære seg å dele, vente (Lærer også alenebarn ja, men ikke på samme måte), søskenkjærlighet, krangling, de danner rett og slett et spesielt bånd (ja jeg vet at det ikke er røsenrødt og at mange søsken kranler myyyye!)!

Jeg tror barn har godt av å ha en søster eller bror jeg!

Men tenker at det stopper md nr.2 her =)

Men man er forskjellig! Jeg har min mening og det finnes 1000 andre! Flott at man kan bestemme for seg selv =)

Skrevet

Barnet ditt ønsker seg nok søsken.. Kjekt å være flere.. Jeg har 3, og godt å tenke de har hverandre i framtiden.........

Skrevet

Jeg ønsket meg veldig et barn til fra storesøster var ca 6 mnd, altså ville begynne å prøve da.

Storesøster var rolig, sov om nettene fra hun var 3 uker, drakk mm, begynte og spise, tok maten, drakk vann. Ingen problemer, så det var en lett jente.

Og vi var også 2 stk om å ta oss av henne, og hadde gode muligheter til å ha barnevakt.

Skrevet

Nå er du kanskje i den mest "slitsomme" perioden også da:) Jeg tenkte akkurat som den når vesla var i den alderen også, men nå har vesla blitt nærmere to år og eggstokkene begynner å små rasle^^

Du skal jo selvfølgelig få lov til å bare ha en, men ting forandrer seg:) Og gutten din blir fort mye større og enklere på en annen måte ( det er forsatt ting som ikke er like morsomt^^), og du vil få igjen litt av den energien som virker helt borte akkurat nå:) Så uansett hva du velger å gjøre i fremtiden, så vil du i hvertfall syns gutten din blir enklere og morsommere å ha med å gjøre:) Du vil ha noen måndter med sutring og nye tenner, men gutten din kommer til å lære seg så utrolig mye nytt i den perioden at det bare blir morsommere og morsommere:)

Skrevet

Folk har jo ulik kapasitet da. Selv om du synes det er slitsomt med en så er det jo andre som trives med både 3, 4, 5 og enda flere.

Skrevet

Du har jo bare vært mamma i 5 mnd jo, du kommer nok til å få det mye enklere etterhvert. Ikke alle har rolige sovebabyer, og da blir de frste 7-8 mnd kjempeslitsomme. Har selv hatt 3 stykker som sov elendig som babyer, så babytiden er ikke akkurat min favoritt ;-)

Ellers så blir alt en vane, også å flere barn.

Skrevet

.....fordi vi mødre lider av teflonhjernesyndromet når det gjelder barn.

Først så syter vi livet av oss for at vi ikke blir gravide, så syter vi livet av oss fordi vi er gravide, så syter vi livet av oss for at babyen er "kravstor", og så kommer det en dag da babyen og babylivet er perfekt, og like etterpå så syter vi livet av oss for at vi ikke blir gravide igjen fort nok, syter vi livet av oss fordi vi er gravide, så syter vi livet av oss for at babyen er "kravstor", og så kommer det en dag da barn, babyen og babylivet igjen er perfekt, og like etterpå så syter vi livet av oss for at vi ikke blir gravide igjen fort nok. .........;)

Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Har bare en selv og han er 6 år. Skal ikke ha flere. Har hatt henda fulle fra vi fikk han, har gått i ett med babytid og småbarnstid. En stund var det mye "mas" om at vi måtte få flere, men det har heldigivis gitt seg.

Jeg er helt enig med deg, jeg fatter ikke at så mange får 2 og 3 barn eller flere. Nei, det må være lov å få et barn, uten å bli mast på av alle om at du på død og liv må få flere, og det må være lov å synes at det er nok med en. Din baby er selvsagt liten enda, og du kan selvsagt ombestemme deg, men du som alenemor også har jo mer enn nok med en!

Nei, vær glad for den ene og ikke stress med å føle at du MÅ få flere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...