moota m storebror&lillebror Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Har en katt som vanligvis går på pillen, har glemt den 2 ganger, og nå har hun tydelig kattunger i magen. Kan jeg finne ut ca når de kommer? Altså er det tegn jeg kan se etter? Det er en utekatt pga allergi, astma og atopisk eksem hos lillebror. Kan kattungene ta skade av at moren fikk pillen et par ganger også etter at kattungene var unnfanget? Kan jeg da se dette etter at de er født? Lurer på om jeg skal lage til på et rom til henne, men hun har jo vært ute nå nesten konstant i 1 år, (kan være på låven og i garasjen med myk "seng" altså) det er jo ikke dyrevennlig og nå tvinge henne til å være inne. Hun må da være en annen plass enn oss pga barna, og på toppen av det hele flytter barna og jeg ut i slutten av mnd.. Og der er ingen plass hun kan få fred med kattungene.. =(
Dindagmamma? Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Hei! Katter går drektige i 60-65 dager. Tror ikke p-pillene gjør noen skade på kattungene:o) Mine katter var ute og inne helt til de fødte og det gikk bra:o) De blir litt ekstra kosete og ønsker mer nærhet når det nærmer seg fødsel. Men det er jo forskjell på katter også. Hu som fødte først her vekte meg med å skrape på soveromsdøra og ønsket tydelig at jeg skulle være tilstede under fødsel:o) Hu som fødte måneden etter var litt mer forvirret og fødte unger over alt her! Sønnen min fant den første i trappa(stakkars liten) en kom på gulvet, en under bordet og den siste i kassa...hehe! Så hadde vi ikke vært hjemme tror jeg ikke de kattungene hadde overlevd..... Håper alt ordner seg for kattemor, ungene og dere:o)
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2009 Men vil hun forlate kattungene om hun føder ute? Jeg tror jeg må lage en kasse til henne og håpe hun holder seg oppi der. Hun er alltid kosen siden hun er ute. Når jeg kommer ut er hun der med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå