Gå til innhold

Trenger lillegutt pass når vi skal til Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må han ha legitimasjon på utenlandsreiser?

Husker ikke helt hvordan dette var, vet bare at jeg selv har reist til Spania uten pass helt uten problemer, men da hadde jeg jo annet legg.

Noen som vet?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det trenger han ikke

Skrevet

Vi hadde ikke pass eller annen legitimasjon til våre små på da 3,5 år og 11 mnd da vi reiste til Danmark i fjor sommer.

Skrevet

Ok, ble nemlig litt usikker her..:)

Takk for hjelpen!

Skrevet

Hmm... Jeg ringte dem for å høre jeg, og man må ha legitimasjon til barna når man skal reise med dem, selv om det er i norden. Og pass er enkleste løsningen om man ikke vil reise med fødselsattesten da.

:)

Skrevet

Hvem skal dere reise med da? Vi ble ikke spurt om noe da vi reiste fra Bergen i fjor i hvertfall...kanskje en egentlig bør ha det, men at de ikke skjekker det?;o)

Skrevet

Vi skal reise med båten..:)

Jeg ringte til det grønne nummeret på norge.no og hørte der da jeg fremdeles var usikker. Er jo logisk at man må kunne legitimere ungene også (tenker kidnapping osv).

Men, jeg tror at det som oftest gårt greit uten, er bare kjedelig dersom man blir stoppet.

Skrevet

What?!?!?!

Må man ikke ha pass når man reiser til Spania?!?!?!

I så fall kastet jeg en tusenlapp ut ruta i går :( *argh*

Skrevet

Har reist mye til danmark etter jeg fikk barn, både svippturer med båten og med overnatting, men har aldri blitt spurt etter legitimasjon til ungene. Hadde ikke tenkt å ha med når vi reiser neste uke heller

Skrevet

Jeg jobbet i spania som reiseleder og reiste tur/retur uten pass, men med annet legg, ikke noe problem..:)

Slik jeg har forstått det trenger man som oftest ikke legitimasjon, men dersom man havner i en situasjon hvor man må legitimere seg er man jo nødt til å ha en eller annen form for legitimasjon, enten iform av fødselsattest eller pass...

Skrevet

Det er veldig lurt å ha med legitimasjon til barn... Selv om det er lite sannsynlig kan plutselig oppstå situasjoner som gjør at man må kunne legitimere at de både er norske og at de er barna deres. Da kan man jo velge om man vil ta med fødselattest eller pass - jeg synes det er veldig greit å ta med pass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...