Gå til innhold

Tilstanden på KK Bergen etter kuttene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det jo en liten stund siden kuttene på KK trådte i kraft. Er det noen som veit åssen det fungerer i praksis?

Hvor strengt praktiserer de dette med å hive ut far etter besøkstid?

Er det mange fedre som gjør opprør og oppholder seg "ulovlig" på sykehuset?

Hvordan er stemninga?

Hvordan funker ammehjelpen?

Er det noe annet man bør vite?

Takknemmelig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he..jeg synes dere overdramatiserer situasjonen der opp veldig. Det er jo fåtallet som har hatt familierom/enerom/hotellrom - så trykket fra fedre og forskjellen er ikke så stor.

Jeg kjenner godt flere som har født der etter endringene, og en fikk enerom pga. ekstra behov. Da fikk selvsagt far være der.

Går du ut av rommet ditt kan du og far være på stua utenom måltidene, men ligger du på flermannsrom ber de som før far gå om han oppholder seg der i utide av hensyn til de andre du deler rom med. Jeg låg på flermannsrom sist og der var en far som ødela oppholdet for flere av oss, og en av de andre bad personlalet ordne opp.

Sykepleieren vi snakket med sa at de fleste forstod prioriteringene godt, og de to døgnene mor ligger der var greit til å forberede hjemmet.

Tror en vil føle seg rimelg teit om en setter seg på bakbeina.

De som har født der er veldig fornøyd, men du finner alltids noen som klager på alt. De fra min mødregruppe var stort sett flergangsmødre og de merket ingen forskjell.

Hvordan ammehjelpen fungerer vet jeg ikke fordi de jeg kjenner har amma før og trengte ikke hjelp. Hun som tok ks, og da kommer melka en dag etter, fikk god og kyndig hjelp. Der er også ammelklinikk i kjelleren en kan ta kontakt med.

Skrevet

Jeg lurer på det samme og dytter derfor innlegget opp. Håper på flere svar:)

Skrevet

Eg har nettopp vore der som førstegangsfødande. Låg på dobbeltrom på storken, og syntes i grunn det var greit, sjølv om det kjekkaste sjølvsagt hadde vore å ha mannen der. Pappaen var på rommet kun i besøkstida av omsyn til dei eg delte rom med, men var mange fedre på daglegstova utanom besøkstida.

Personalet var ikkje så mykje innom på rommet, så om du treng hjelp til amming er det lurt å henge litt i stroppen og be om hjelp. Fekk hjelp til amminga når eg bad om det.

Synes ellers stemninga var rolig og grei, var koselige damer eg delte rom med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...