Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder det å legge ved kopi av enten helsekortet eller UL-papiret som dokumentasjon på termin? Må det i så fall være en "rett kopi" kopi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du må ha egen bekreftelse på termin fra jm eller lege. Tror det var nytt i fjor, men det er bare å ringe jm eller lege, så henter du bekreftelsen i resepsjonen.

Skrevet

Får ta det når jeg skal til lege neste uke da. Hadde håpet å få sendt søknaden nå, begynner jo å nærme seg permisjon veldig mye og vet jeg er litt sen ute. Ville bare ha med lønnshoppet før jeg søkte. Bor 1,5 time unna legen, så er ikke bare å møte opp i resepsjonen :-)

Skrevet

Helsekortet holder. I hvert fall vet jeg flere som har sendt med rett kopi av det også etter i fjor. Hvorvidt det er lurt å sende dokumenter med helseopplysninger på til NAV, som jo har for vane å "miste" omtrent halvparten av alt de mottar er en annen sak.

Skrevet

Kan jo være at legen din sender det til deg også. Syns det er noe stort tull egentlig, skulle jo tro at helsekortet skulle være bevis nok. Men men, må vel bare gjøre som de sier:)

Må nok søke snart jeg også, er i uke 25 nå. Gruer meg, for jeg må gå ut i permisjon 6-7 uker før termin, og da blir det plutselig så vanskelig for de på nav, huff. Ikke alle der som kan sine egne regler desverre..

Hadde et svare strev i fjor når jeg gikk ut i perm 12 uker før termin.

Skrevet

Ok, det holdt ikke med meg i fjor, men mulig de ikke er like nøye overalt. Kanskje greit å ringe og høre først da.

Skrevet

Venter til etter kontroll i neste uke jeg. Nå er jeg så sen ute med å søke uansett at jeg vel bare må klare meg en stund uten permisjonspenger anyway ;-)

Gjest Moave
Skrevet

Du får vel permisjonspengene utbetalt av arbeidsgiver? De bør ha vesentlig kortere behandlingstid enn NAV. Og så får jo de refundert pengene, så de gis med forbehold om at NAV godkjenner det. For øvrig sendte jeg med arket fra ordinær ultalyd, jordmor sa at det var det de fleste sendte...

Skrevet

Får fra arbeidsgiver i ca 2 uker, etter dette er jeg teknisk sett arbeidsløs og må få utbetalingene direkte fra NAV.

Får ringe til NAV å høre hva de sier. Hadde jo vært ok å få inn søknaden nå! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...