Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tlf fra legen min (lege sekretæren) i går om at jeg hadde fått svar på urinprøven jeg sendte inn for 1,5 uke siden. Viste da at jeg hadde bakterier i urinen.. noe som tydet på uvi.

Jeg trodde at man skulle ha vondt når man har uvi? (har aldri hatt det før). Og noen som vet om det er farlig å ha det når man er gravid? Jeg får en kur med Furadantin, men får ikkje hentet medisinen før neste tirsdag eller onsdag.. (så altså ca 1 uke til..).

Leste en plass at det føre til for tidlig fødsel?? Jeg har vært veldig plaget med masse kynnere (ikke vonde, men slitsomme..) de siste 3-4 ukene, og stikninger nederst i magen på begge sider, men mest på høyre siden(kjennes nesten som "vokse" smertene jeg hadde i 1. tri). Er dette tegn på uvi?

Er som sagt helt 'grønn' på dette, så fint om noen gidder svare meg! :)

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man MÅ ikke ha vondt ved UVI (asymptomatisk UVI), men oftest gjør det vondt å tisse når man har UVI ja.

Dersom man går med ubehandlet UVI, kan infeksjonen i verste fall spre seg til nyrebekkenet og man kan få nyrebekkenbetennelse.

Jeg har ei venninne som fødte i uke 26. Der mente legene det var UVI som muligens var årsaken til prematur fødsel.

Skrevet

ok, jeg har ikkje hatt noe vondt når jeg har tisset..

hva gjør man om man får nyrebekkenbetennelse da?

bare spør jeg, har ikke peiling på slikt.

:)

Skrevet

Jeg fikk også konstatert uvi da ejg var i uke 22 eller noe, uten at jeg hadde merket noe som helst. Kanskje bortsett fra noe annerledes utflod enn tidligere. Jeg tok Furadantin, både legen min sa at det var den behandling som var vanlig å gi til gravide. Og at det ikke skulle være noe skadelig.

Som hun over her sa, så kan ubehandlet uvi gå over til nyrebekkenbetennelse, noe som bl.a kan føre til prematur fødsel. Men tror du fint rekker å behandle uvi-en innen det evt skjer. :)

Gjest Moave
Skrevet

Så lenge det blir oppdaget og behandlet er det ikke noe problem. Det er ubehandlet uvi som kan gi nyrebekkenbetennelse, og det ville du garantert ha merket.

Skrevet

jeg har hatt 8 uvi kurer i mitt svangerskap,..er nå i starten av uke 40..og jeg har ikke født for tidlig..man trenger ikke gjøre d...de sier ikke at d fører til fødsel..de sier d kan føre til rier..men de kan stoppe dem..og d er ikke farlig for barnet..så d er ikke sant...d som er farlig er at du kan ødelegge nyrene dine om du ikke får d behandlet..fordi d kan føre til nyrebekkenbetennelse og da kan d bli veeeeldig smertefullt..og da kan d være farlig..men mye du kan prøve å gjøre for å få d bedre til du får hentet medisinen...drikk masser av vann...så mye du klarer...2-3 liter om dagen..kutt ut alt annet enn vann og appelsinjuice...c vitmainer hjelper mot uvi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...