Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tlf fra legen min (lege sekretæren) i går om at jeg hadde fått svar på urinprøven jeg sendte inn for 1,5 uke siden. Viste da at jeg hadde bakterier i urinen.. noe som tydet på uvi.

Jeg trodde at man skulle ha vondt når man har uvi? (har aldri hatt det før). Og noen som vet om det er farlig å ha det når man er gravid? Jeg får en kur med Furadantin, men får ikkje hentet medisinen før neste tirsdag eller onsdag.. (så altså ca 1 uke til..).

Leste en plass at det føre til for tidlig fødsel?? Jeg har vært veldig plaget med masse kynnere (ikke vonde, men slitsomme..) de siste 3-4 ukene, og stikninger nederst i magen på begge sider, men mest på høyre siden(kjennes nesten som "vokse" smertene jeg hadde i 1. tri). Er dette tegn på uvi?

Er som sagt helt 'grønn' på dette, så fint om noen gidder svare meg! :)

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke så mye om det jeg heller, men jeg fikk også beskjed om at jeg hadde uvi for et par dager siden. jeg har forsåvidt uvi veldig ofte og det pleier å gjøre drit vondt, men denne ganger kjente jeg nesten ingenting. nå er jeg fremdeles i første trimester da... men jeg kjenner flere andre som har hat uvi i siste trimester og som heller ikke har kjent noe til det. . fikk beskjed av legen at det ikke var bra for barnet, men vet ikke om det kan føre til for tidlig fødsel

Skrevet

En trenger ikke å kjenne noe om man har UVI. Spesuielt gravide er utsatt for dette.

Ubehandlet kan UVI føre til nyrebekkenbetennelse, permanente skader på nyrene, blodforgiftning og premature rier.

Lurt å få det behandlet ja! :)

Skrevet

Det er ganske normalt at gravide ikke merker at man har uvi før det blir virkelig ille. Hadde selv tegn til nyrebekkenbetennelse her for ikke så lenge siden, og det var grusomt vondt!! Selve uvi-en merket jeg lite til..

Jeg ble ikke innlagt (slik som anbefalt), men fikk medisin og beskjed om å drikke mye.

Må si jeg synes det er merkelig å få svar 1,5 uke etter at du har tatt prøven, for der igjen å vente lenger på medisin.... På mitt legekontor får vi svar på prøven, og medisin samme dag, nettopp for å unngå at det skal utvikle seg videre som jo kan få konsekvenser.

Hvis det er så lenge siden du tok prøven, og fortsatt ikke merker noe, så kan det jo være at du selv har kurert deg uten å vite det...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...