Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Gutten på 7 mnd vil ikke sove. Vi har opp til 10 oppvåkninger pr natt. Jeg tilbyr vann, han drikker men gir seg ikke. Spiser godt på dagtid. 4 måltider; grøt, brød, middag og grøt, pluss pupp ved siden av! Jeg klarer snart ikke mer. Er alene med han.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Har du prøvd å gi han mat? Det er ikke alle som klarer seg uten selv om de er 7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 vet du, her må du bare drite i hva som er riktig å gjøre! når du er så utslitt å barnet ikke vil sove så prøv med varm melk? så lenge det ikke er noe annet galt da? kan det være tenner? prøv dentinox, det kan hjelpe:) har hatt barn som var sykt urolig på natta, å med flere småbarn så kunne jeg ikke sove utpå på dagtid heller. her ble det melk på natta + at baby sov i min seng. alt for litt søvn, man skal fungere også h*n ga seg i 1 årsalderen. nå sover h*n i sin egen seng å godtar vann på natta:) lettere å være konsekvent når en er uthvilt:))
Sånn kan det gå Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Sovner han ikke ved puppen i din seng heller?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Jo han har sovnet ved puppen i min seng siden han ble født. Jeg skal bort i et par bryllup i sommer og trenger barnevakt. Har en snill familie som stiller opp og tenkte både for min og hans del at vi nå skulle kutte kosen. Han brukte meg som smokk hele natten (han vil ikke ha smokk) og dette ble ganske slitsomt dette og. Huff er ganske rådvill nå. Ikke lett dette her. Han har fått et par tenner med feber, men kan ikke se det er noen flere på gang. Han er veldig selskapssyk og jeg må stryke han i søvn hver kveld. Har prøvd alt fra opp-ned til skrikekur. Ingenting hjelper. Han er så sta.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 hvis han ikke får mat på natten, villejeg gitt han litt varm melk på flaske. det er kos og søvndyssende. Det er absolutt ikke uvanlig at en på 7 mnd trenger litt mat på natten!!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Ikke lest alle innlegg, men dette høres presis ut som min baby. Skulle absolutt sove inntil meg med puppen, og våknet også minst 10 ganger pr natt. Da hun var 6 mnd flyttet vi henne på eget rom. Tok en "ferber" metode, og allerede første natta sov hun 8 timer i strekk. 3 natta sov hun 12 timer... Det er det smarteste vi har gjort! Metoden vi gjorde: legg babyen til samme tid de er vant med å legges. Mørkt rom, stille. Gå ut av rommet og si god natt. Det blir gråt og protester, gå først inn etter 3 minutter. Vent 3 minutter, det klarer du selv om det er veldig vanskelig. Noen må være der sammen med deg, så du kan støttes opp og de kan fortelle deg at det du gjør er riktig! Gå inn si at du er der, men at det er natt og sovetid nå. Gå ut igjen. Ennå mer protester og gjerne ennå høyere... Men hold ut i 5 minutter før du går inn igjen. Neste gang venter du 7 minutter, så 10 minutter. Dette kan godt ta en stund, men vær standhaftig. Plutselig sover han og da er det gjort! Han gråter ikke fordi han har det vondt, men fordi han ikke får det som han vil og fordi han er sint og trett. Du går inn med jevne mellomrom viser ham at du er der og det er ikke farlig, men at du bestemmer og at det er natt. Ikke gi deg! Det er verd slitet!!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 ups, ser du har prøvd gråtekur, men hva gjorde du og hva skjedde? Kanskje han trenger å være på eget rom? Tror det var det som gav utslag for vår baby...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Her kjenner jeg meg igjen hvertfall!!!! da mitt barn nr to var ett år hadde hun ikke sovet en eneste natt med mindre enn fire oppvåkninger,vi var to,men far jobbet og da ble det automatisk på meg for at far skulle kunne beholde jobben rett og slett. men...det var ikke mye igjen av mor da barnet var ett. i fortvilelse oppsøkte jeg en akupunktør(våken nettene skyltes ikke magesmerter,tenner eller lignende,hadde prøvd"alt" følte jeg) han brukte ikke nåler på henne,men bare en laser på forskjellige søvn punkter. søvnmønsteret hennes bedret seg betraktelig etter to gangers besøk. var der totalt fire ganger og det kostet meg trehundre kr ca... hun er av typen som ikke trenger mye søvn,og nå er hun over fire og kan finne på å stå opp om natten for å leke fordi hun er uthvilt der og da.... men,poenget mitt er at det er viktig med søvn i spedbarnsperioden både for mor og barn!!! prøv,det er ingenting å tape!!!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 Vet du, dette er kun din egen feil. Siden du har vært så dum å samsove og latt han bruke deg som pupp så får du bare kose deg. Man ligger som man reder er det noe som heter. Det får du nå oppleve. Å samsove med babyen når den er liten er å gjøre seg selv en skikkelig bjørnetjeneste. Denne kommer du til å slite med så lenge at du til til slutt tar en ferber-kur i desperasjn og får et barn som blir redd og usikker og ikke stoler på deg.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 Latt han bruke hi som pupp, hva mener du med det? Samsove med babyen - hvor står det?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #12 Skrevet 9. juni 2009 Det står at hun har har puppet han i søvn i sin seng helt siden han ble født. Endten så betyr det at h un har samsovet etterpå, eller så har hun "bare" puppethan i søvn hver gang, noe som er like ille. Babyen lærer jo ikke å finne søvnen selv av det. Bruke HI som smokk skulle det selvsagt stå. Lov å tenke sjæl.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #13 Skrevet 9. juni 2009 Jeg hadde fortsatt å puppet han i søvn i sengen min. Eller gi han en flaske med varm melk, det fikk min sønn hver natt ( 1 eller 2 ganger) helt til han var året hvertfall. Nå er han 2,5 år og sover som en stein hver natt, i sin egen seng.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #14 Skrevet 9. juni 2009 Jeg skrev lenger opp... samsov frem til 6 mnd og brukte ferber. 2-3 kvelder med ferber har ikke babyen tatt skade av, det kan jeg love deg. Vi har nå en trygg og sunn 2 åring som legger seg hver kveld uten en eneste mine. Trenger ikke noe noen form for oppvarting i forbindelse med leggingen. Går inn på rommet og opp i senga sier god natt slår av lyset. Ferdig! Samsove var ikke planlagt, og var et slit jo eldre babyen ble, men med kolikkbaby var det ikke så mange andre løsninger for oss for å få den søvnen vi alle trengte. Ferber kan virke forferdelig på noen, men det er ikke traumatisk. Andre ting man gjør er nok mye verre. Slutt å dømme og være så utrolig besserwisser! Selv om du tror du vet hva som er best er det ikke sikkert det er det i alle sammenhenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå