Gå til innhold

Hvilken av disse to husene hadde dere bygget?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å svare på, men etter å ha funnet et hus jeg liker utseendemessig og planløsninger (noe jeg regner med du har gjort), hadde jeg først og fremst tatt hensyn til tomta.

Skrevet

Side 14/15 pga. takterrasse og etter min mening, bedre utnyttelse av arealet. Selv om begge er store - altfor store etter min mening :-)

Skrevet

Den på s. 6/7 i så fall. Ingen av dem er helt min smak, men dette hadde den beste planløsningen i mine øyne. Jeg er generelt skeptisk til å ha soverom under stue/kjøkken-planet fordi det fort blir ganske lytt ned til soverommene selv om man isolerer godt.

Skrevet

Tror det måtte ha blitt huset på side 14/15(:

Synes dette var finest utvendig, i tillegg likte jeg planløsningen i hovedetg bedre. På huset på side 6 ser jeg ikke helt for meg hva man skulle brukt arealet der ved trappen til. I tillegg falt ikke kjøkkenet helt i smak- ser liksom litt ut som det er i en gang. I tillegg synes jeg det er veldig bra med ett soverom i hovedetg. Da kan barna styre litt mer i den andre etg når de blir større/ tenåringer, mens mor og far har sitt litt unna deres(:

Men synes også de begge var for store, vi har et hus på bta 210 og boa på 150 kvm- og det er meeeeeeer enn nok å vaske og holde vedlike.

Lykke til i husvalget, er morro!!

Skrevet

Jeg ville gjort som Gutsbestebarn jente og gutt sier, og ta hensyn til tomta. Slik at man sørger for å utnytte den maksimalt, i forhold til sollys, innkjøring, utsikt osv.

Videre ville jeg ha laget meg en liste over hva som er viktig. Vi bygde selv hus i 2007/2008, og fikk huset arkitekttegnet.

Vi la vekt på at huset skulle ha 4 soverom, en loftstue, åpen stue-kjøkken løsning, vaskerom, med sjakt fra bad til vaskerom, et ekstra bad, samt bod. Videre har vi en tre-roms utleieleilighet i sokkelen.

Vi bor på en høyde og har mye utsikt. Derfor har vi også planlagt vinduene, slik at de fanger mest mulig opp av den utsikten vi har tilgjengelig. Vi har da tatt hensynt til både eksisterende boliger, og boliger vi vet skal oppføres i fremtiden.

Vi har en skrå tomt, og har derfor sørget for at det uteområdet vi disponerer, hage og terrassse, ligger på samme nivå vendt mot sør, vi har også prøvd å ta hensyn til biloppstillingplasser, slik at det skal være enkelt og greit å kjøre inn i garasjen, samt at vi også kan ha plass til besøkende biler. Vi har også foretrekt å ha stue og kjøkken i samme etasje, mens soverom og hovedbad er i samme etasje.

Ser at de som har bygget rundt oss har valgt ulike løsninger. Det som er rett for noen blir galt for andre. Men vil på det sterkeste anbefale at dere ser på planløsningen og tomten før dere ser på husets utseende.

Skrevet

Vi har tomt, og begge passer perfekt.

Skrevet

Jepp, takterassen stiller høyt.

Skrevet

Hmmm...vanskelig...liker i grunn begge to, men er deler av begge jeg ikke liker så godt. Liker best flatt tak, så der får den første en stemme. Liker også den trappe-greien med glass, så detblir stemme nr to. Kunne tenke meg større/flere vinduer da, og terasse.

Den andre så veldig praktisk ut, men liker ikke taket...er ikke glad i sånne skrå-tak. Liker vinduene der da...men sånn alt i alt, om jeg måtte valge en, ville det blitt nr en:o)

Skrevet

At kjøkkenet er en gang mellom stue og spisestue er det vi først falt for ved det huset.

Den store åpne gangen var det andre :o)

Og det med egen tumleplass til barna er hovedgrunnen til at jeg liker det på side 14/15. Da blir kjelleren barnas plass og vi stenger av delen med soverom, bad og en liten balkong til oss selv.

Og så var det takterassen da.....

Hmmmm, bra vi ikke må bestemme oss på lenge.

Skrevet

Archi Medio fordi et funkishus bør ha ren design. Men de var veldig fine begge to da.

Kan jeg spørre hvor mye det koster? Er det modulhus, er det noen andre som skal sette det opp for dere eller gjør dere det selv?

Skrevet

Ikke så glad i funkisstilen. Men ville i tilfelle gått for Archi Medio.

Skrevet

Det blir andre som bygger for oss, denne gangen skal vi ikke bevege oss inn døra før det er helt feridig, he he.

Vet ikke helt prisen, men Archi Medio kommer på like over 3 for selve huset og så blir det ++ for tomt, utgraving og alt det derre der.

Men det er lenge siden vi ba om en ca pris, så det kan ha forandret seg begge veier.

Det andre har vi ikke sjekket på, men regner med at det kommer på noe av det samme. Er bare i planleggingsfasen ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...