Gå til innhold

Velferdspermisjon ifm oppstart barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å skal søke velferdspermisjon når snuppa skal starte i barnehage i august. Lurer på hvor mange dager det er nødvendig å søke. Ser at det er mulig å få inntil 3 dager, men er usikker på om dette er nødvendig. Noen med erfaring? Jenta mi er 2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må høre med barnehagen hvor mange dager de krever at foreldrene er tilgjengelig. Det vanlige er vel 3-4 dager, men det er ikke slik at du trenger være der hele dagen etter en dag eller to. Dvs. da kan du ev jobbe hjemme eller ta med noe jobb du kan gjøre uten å måtte være på arbeidsstedet (det er ikke slik at man har FRI de dagene dersom man ikke trenger være tilstede i barnehagen hele tiden, kommer an på type jobb om du kan jobbe utenfor arbeidssted). Det viktigste er å kunne komme raskt ved tilkalling disse første dagene.

Jeg har vært med på tilvenning i to barnehager. Den ene var jeg nesten ikke tilstede, de ville bare jeg skulle være der ca to timer den første dagen. I den andre barnehagen måtte jeg være tilstede mye lengre. og tilgjengelig i 4 dager. De fleste barnehager har sitt opplegg.

Skrevet

OK! Takk for svar! Skal ringe barnehagen å høre hva de krever. Jeg har ikke en jobb jeg kan utføre hjemmefra, men jeg jobber bare 15 min unna barnehagen, så sånn sett er jeg jo ganske tilgjengelig uansett. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...