senorita78 Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har tvillinger på snart 5 mnd, gutt og jente. Sier seg kanskje selv at det går noen maskiner i uken. Jeg vasker ofte babyklær og håndklær/kluter sammen på 60 grader. Bruker Neutral vaskemiddel og tøymykner. Kulørte farger som rødt vasker jeg sammen med mine klær, for det er snakk om så få plagg. Lufttørker. Bruker gjerne plagg flere ganger, så lenge de ikke lukter eller er skitne. 1. Vasker dere klærne for seg, eller sammen med håndklær også? 2. Vasker dere ved 60 grader eller lavere? 3. Hvordan beholde klærne mest mulig myke og minst slitt? Tenker da spesielt på disse plysjbuksene (eller hva man kaller det...)
MintCondition Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Her brukes såpass mye håndklær at de kjøres i egen vask, syns dessuten de "loer" litt, spes på de plysj/velour-buksene. Vasker stort sett på 60, type én mørk 60-vask og så en lys. Tenker ikke særlig på å bevare klærne, annet enn at vi ikke bruker trommel (har ikke), da det sliter mye på de. Ungene vokser uansett såpass fort ut av klærne at antall vask ikke sliter så voldsomt på de før de er for små.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Heia :-) Ja, kan tenke mæ d går nån maskina hos dæ ;-) Æ sortere klærne ettersom kor skitten dm e :-) Om d e gulp, matsøl osv går dm enten på 40 grader lammi mine klær eller 60 lammi håndduka. Alt som ikke e "skittent", f.eks pysj,body som har vært under osv kjøre æ på 30 grader, en maskin kanskje hver 10 dag :-) Dermed får æ brukt mye mer av klærne hans, for han har altfor mye klær :-P kunne sikkert vaska klær annahver måned egentlig :-P 30 og 60 bruke æ parfymefri såpa og tøymykner, mens mine egne klær bruke æ parfymert tøymykner, sia æ like d :-) men hans klær/sengetøy blir vaska for d meste me uparfymert. Hmm, nu har vi så mye klær, så æ tenkte svært lite på å bevare dm. klart d e fint å ha klær til nestemann, men tenkte nu at klær e til for å slites ;-)
Litjmora Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Håndklær/kluter/sengetøy for seg på 60grader. Hvis det er mye bæsj og ugge så hender det at jeg kjører en 90grader også, er vist også bra for maskinen å kjøre på 90grader en gang i blandt. Ellers blir klær sortert, mørkt og lyst dette kjører jeg på 40grader. Kjører alle klær sammen, voksne og baby. Bruker vanlig vaskepulver og tøymykner, noen ganger med parfyme noen ganger uten. Kjører håndklær, kluter, sengetøy, undertøy og sokker i tørkisen, eller blir resten hengt opp. Fint med sommer nå, da blir det å tørke mye ute Tenker heller ikke så mye på om klærne blir slitt eller ikke, vasker når tøyet er skittent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå