Bare jeg er meg :o) Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Jeg er drit tøff jeg altså Jeg er nemlig ikke redd for å fly,kjøre båt,edderkopper,kjøre heis eller andre små kryp. Da vi var i Afrika holdt jeg både edderkopper,biller og all slags kryp. Så jeg er tøff jeg!! Men ser jeg en mus er det helt totalt klikk!! Holder fader meg at jeg ser en på tv så blir jeg kvalm???? Hva er det for no a? Hadde mus i hus her for en mnd siden og jeg hyla og grein mens jeg satt oppå bordet.Mannen min flira og lo og jeg fikk passet mitt påskrevet.Han er nemlig livredd edderkopper og for å fly,hehe. Så tøff.....tror jeg skal holde munn heretter§
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 har noia for slanger jeg, takler de ikke på tv en gang... Er heller ikke spesielt glad i insekter. Flått har jeg forresten også noia for, mest fordi jeg syns de blir så ekle når de suger blod (har en katt som ofte har flått på seg)
Tjohoppsannhei Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Ikke akkurat fobi, kanskje, men jeg kan ikke slippe edderkopper med blikket før de er døde... Har trent opp bikkja mi til å komme og spise dem opp :-D
stjertløvetann Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Oj!!! Det vil jeg også lære hunden min! For edderkopper er det ekleste jeg vet! *grøss* Utdyp! Forklar!
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Biller. Forsåvidt skvetten når det kommer til insekter/edderkopper, men biller er et kapittel for seg selv!
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 æsj flått ja..det er skummelt det. *frysninger* blææææhh. og høyder. men ikke i fly. hehe
Tommage♀♂ Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Fobi og fobi... Jeg klarer ikke å drikke av andres flasker, eller altså dele flaske/glass med noen. Om noen av barna mine drikker av min drikke så finner jeg meg ny..=/
Tjohoppsannhei Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Hehe, ja gjett om det er utrolig kjekt, og bikkja har det moro med "jakten". Han kjenner igjen panikken i stemmen min når jeg roper på ham for å spise edderkopper, for han kommer alltid styrtende på full alert, mens han kikker ned på gulvet i alle retninger for å finne trusselen :-) Vel, begynte egentlig bare med at jeg tenkte jeg skulle prøve og se om han var villig til å spise svinereiet. Hvis mat eller godbiter faller/ligger på gulvet til vanlig, pleier jeg å peke på maten, og si "Der! Der!" med sånn godbit-stemme. Så prøvde jeg det samme med en edderkopp, og han var litt tvilende til å begynne med, for de sitter jo stille og lukter vel ikke mat, men når en bikkje prøver å spise dem begynner de å løpe (grøss forresten), og med en gang den løp klikket det liksom på plass i bikkja at dette var jo JAKT, og den greia var byttet... Hver gang den stoppet, pekte jeg på den og gjorde godbit-stemmen igjen. Så nå gir han seg ikke så lenge jeg fortsatt peker og sier "Der!", for det hender han mister den av syne siden den er liten, men jeg har blikket på den, tro meg... Hender han må ha et par forsøk på å få tak i den og svelge, men får alltid has på svineriet til slutt. Jeg tenker som så at det er jo proteiner og mental stimulering av hunden, pluss sjelefred til meg. Var veldig gøy når vi var borte på besøk en gang, og det ble allmenn oppstandelse over en svææær edderkopp på stuegulvet, og jeg ropte på bikkja, pekte og sa "Der!" og hunden umiddelbart kastet seg fram og slukte utysket, og kikket rundt på gulvet etterpå for å påse at faren var over, før han kom bort og skulle ha ros :-) De jeg var hos ble imponert, hehe
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Jeg liker slanger og mus og nesten all slags kryp..bærer alltid edderkoppene ut jeg, stakkars små krek:-) Men har ikke så sansen for saksedyr etter at jeg gikk gjennom en dør og fikk en hel haug over meg ( og inni meg ) Også er jeg vannvittig skvetten noen ganger, ikke akkurat en fobi men..forrige uke skvatt jeg noe jæ... da en syklist syklet forbi meg, han kom bakfra og jeg hoppet og hylte drithøyt og sammenhengende et halvt minutt kanskje, og han ble vettskremt og falt..hups Skjønner ikke at det er mulig..var jo hundrevis av syklister, men bare denne ene jeg skvatt sånn av.
mozell Skrevet 9. juni 2009 #12 Skrevet 9. juni 2009 Spindelvev og edderkopper, samt høyder.. (Liker ikke å fly heller, men vil ikke kalle min "flyskrekk light" for en fobi. ) Er faktisk hakket reddere for spindelvev enn edderkopper - friker totalt ut om jeg får så lite som EN tråd på meg. Hehe....og skal jeg ut og hente avisen om morgenen i sommerhalvåret, blir det underholdning for de som måtte se meg. Tar nemlig med meg paraply som jeg fekter foran meg så jeg ikke skal få spindelvev i ansiktet. *ler*
lykkelig78 Skrevet 9. juni 2009 #13 Skrevet 9. juni 2009 Har kjempe fobi for orm/ slanger. Er så ille at jeg nekter å gå i skogen når det ikke er vinter, jeg kan ikke se de på tv, gråter/ hyler i søvne når jeg drømmer om dem (noe jeg jgør ofte...stakkar samboern min). Har fått panikk anfall på tur med barna i bhg jeg jobber og når jeg skulle på selvplukking av mais..... Har faktisk vært i kontakt med en hypnotisør som kanksje kan hjelpe meg....det hemmer meg enormt i dagliglivet, og nå har vi flytta helt i skog kanten.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå