Gå til innhold

vedr. stjernekikker-fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om det er vondere/hardere å føde babyer med nesa opp?.. såkalt stjernekikkere... og i så fall hvorfor ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ofte hardere og lengre fordi de må snurre en halv gang ekstra på vei ut.

Skrevet

Min lille gutt var stjernekikker. Men det fant dem ikke ut før jeg hadde hatt pressrier i 4 timer uten å få lov til å presse, fordi lillegutt ikke hadde kommet langt nok ned.

Så det ble vakuum her.

Han kom nok ikke langt nok ned selv fordi han lå litt feil.

Skrevet

Min var stjernekikker-vet ikke helt om det var vondere siden jeg hadde epidural med mi første som ikke var stjernekikker kontra nr. 2 uten smertestillende(stjernekikker).

Brukte ikke lang tid på å få han ut-men revnet en god del mer enn første gang. Jordmoren visste ikke at han var stjernekikker før han var ute. (men jeg visste det av en eller anna merkelig grunn).

Skrevet

Nå har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag, siden Magnus er den eneste babyen jeg har født. Men han var en stjernekikker, og det tok tid å presse han ut - to timer for å være nøyaktig. Og det var igrunn vondt også - men det regner jeg med at det er uansett. Jeg er uansett veldig glad for at det tok slik tid, for det gjørde at jeg ikke revnet en millimeter. Og heldigvis hadde jeg så flink jordmor som hjalp til, og som så at han kom til å komme ut selv, barnepleieren var nemlig veldig ivrig på å ville klippe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...