Gå til innhold

April: Er det mulig????? :-((((((


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Noen som husker kloakklekkasjen i vårt splitter nye hus etter innflytting i høst?

I kveld da vi kom inn fra ivrig hageinnsats så jeg at gubbens mobil på kommoden var helt våt. Et veltet vannglass tenkte jeg, men så ikke noe glass noe sted. Vann på golvet og, men fortsatt intet glass. Mens jeg stod der og så etter glasset plasket det på kommoden......

Da jeg så opp i taket hang flere dråper klare der oppe og fortsatte snart plaskingen på kommoden. Ropte inn gubben som var sikker på at jeg spøkte...men, neida...

Da vi hadde kloakklekkasjen sa alle de som jobbet med å utbedre det at det var kjempeflaks at det ikke var 'der' lekkasjen var, for da hadde det vært omfattende da.....

Og dere kan jo bare gjette hvor de pekte.

De kommer i morgen kl 8 for å inspisere elendigheta.

*sukker veeeldig tungt og synes i grunnen veldig synd på oss selv nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åneeeei!! Hva ER det for slags elendig rørleggerarbeid som har blitt gjort hos dere egentlig? Har naboer hatt samme problem (om det er et nytt felt med samme utbygger altså)? Å ha folk som banker i tak, gulv og vegger akkurat nå passer deg sikkert kjempefint. Spesielt når "alle" snart skal ha ferie også :o/

 

Vært der ennå? Fått noen forespeiling på hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele feltet her er nytt - med samme utbygger og rørlegger. Ingen andre lekkasjer visstnok. Vi har nok fått mandagshuset ser det ut til. Feilen denne gang bestod nemlig av to (!) feil. Vi har rørirør system så lekkaser burde være "umulig", men når rørleggeren ikke greier å koble ordentlig i koblingen mellom kran og rør på bd i annen etg og samtidig lager en rift i det ytre røret i taket over gangen.....da blir det vannlekkasje. "riften" i det ytrerøret har sprukket opp til et "lite" hull på 1,5 x 2 cm sprekk så når vannet kom ut av det indre røret og ut i sikkerhetssonen var jo veien ned gjennom taket til gangen kort. Heldigvis ser det ut til at det ble minimale skader denne gangen. Det ble sgad ned noen takpanel i gangen så disse må jo byttes. Bare halve panellengden er tatt ned siden den andre halve er inni skyvedørsgarderoben vår. Snekkerene foreslo å skjøte panelene inni skapet der ingen ville se det, men det er ikke snakk om at vi skal ende opp med noen dårligere løsning fordi de ikke gidder demontere skapet. Vi skal ha ny panel hele veien. Kan jo hende vi synes skapet er råstygt og vil ta det ned etter noen år?! Hmf... vannet hadde heldigvis dryppet rett fra vannrøret og ned på panelet og ikke vært i kontakt med noe annet, isolasjon etc, så heldigvis ingen vannskade sånn som vi fryktet. Det værste er vel at rørirør systemet nå er brutt....måten de reparerte hullet på var å tape det igjen (?!!??) Og hvorlenge varer det limet da??? også er det selvsagt den stadig krympende tiliten til rørleggerarbeidet i huset her. den er ikke god å føle på. tar stadig meg selv i å kikke etter vannskade eller vanndråper rundt i huset her nå. Føler at det nye fine huset vårt snart ender som et midelrtidig lappeteppe....Grrrr.... Også vi som kjøpte for en mill mer enn vi hadde tenkt for å slippe akkurat denne usikkerheten som vi nå har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig sier jeg bare. Og hva var argumentet for å tape (!!!) rørirøret (noe rør er det i alle fall, mohaha@ordspill) i stedet for å erstatte det - går samme røret gjennom halve huset, eller?

 

På en måte greit å lese at nytt hus ikke er ensbetydende med problemfritt, her jeg sitter med hus med perfekt beliggenhet, men veldig uperfekt stand (fra 50 tallet og fungerer i høyeste grad, men skulle gjerne hatt en annen planløsning og beine veger/gulv), hvis man skal være litt pirkete. Her er kjelleren tørr og rørene tette i det minste, hehe :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt att dere blir frustrerte/sinnte altså. Slikt SKAL bare ikke skje i nytt hus.

 

Håper det ordner seg for dere og at dere slipper flere lekasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...