mei&mi + marcus :) Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Har nettopp funnet ut at det er det lillegutten min har. Fikk Phenamin av legen i dag, lillegutt fikk en dose før han la seg kl 7 og har sovet siden!!! Går jo rundt meg selv her og sjekker han hvert 5 min. Det har ikke skjedd siden han var veelidig liten. Er 6 mnd på torsdag. De andre kveldene har det vært skriking hvert 15 min. Noen ganger sov han en time i strekk. Blir spennende å se hvordan dagen i morgen blir. Kanskje han blir en mer fornøyd baby nå?? For jeg har jo ikke skjønt at han har klødd! Har bare blitt frustrert og følt meg dønn mislykket fordi han skrek så masse og var så urolig.. Stakkar liten. Andre som har babyer med atopisk eksem? Hvilke kremer/medisin synes dere hjelper? Har brukt Dexem,Inotyol, A-derma krem og A-krem. Synes Inotyol funket best nederst på magen og i bleieområdet men har ikke funnet noe som funker på halsen, under armene,bak ørene og på huden inni valkene liksom. Og hvor ofte bader dere de? Hva bruker dere å vaske de med? Alle tips taes imot med stoor takk. Nå vil jeg gjøre alt jeg kan for at han skal bli bra!!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Stakkars gutten din! Vi har kjøpt hydrokortison (er det slik det skrives?) på Apoteket. Det fungerte veldig bra. Gutten min hadde bare litt da, og høres ikke ut som det var så ille som din!
camilla^ Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Her i huset har vi måtte begynner å bruke Flutivate, etter utallige anre forsøk. Er kortison type 3, så ikke noe som skal brukes ofte. Men nå smører vi sjelen, velig sjelden i forhol til hva vi gjorde før. Før så var det min 6ganger om dagen i tilegg til kliba, oljebad osv. Allergitablett i tablettform og flytende form før hun la seg, uten at noe fikk henne bedre, holdt henne bare litt stabil. Bruker Bodyshop sin Body butter. Kakao butter er den beste syns vi. Eneste kremen hun liker å bli smørt med, de andre har svidd. Min far hadde en aloeverakrem som han fikk for brannskader på jobb, den fungerte veldig bra men desverre har vi ikke klart å oppspore hvor man får tak i den kremen igjen. Vanlige aloeverakremer og ren alovera har ikke samme virkning. Farmor var ved dødehavet, der kjøpte hun en krem. AHAVA, den er veldig god å bruke men må ikke brukes når det er småsår i huden, for da kan den svi litt. Nå tyner jeg ut det jeg har igjen, og hintet om at hun må ta seg en ferie igjen snart. Dusjer 1-2 ganger i uka. Jenta liker å dusje mer enn å bade. Bruker lano og herbal essenses, de som fungerer best. Det er igrunn bare å prøve seg ut med ørten forskjellige kremer. Selv de mange sier er bra er ikke sikkert er bra på ditt barn. ELIDEL som man må ha resept på, fungerte bedre enn hydrokortisin. Hadde jeg ikke fått Flutivate og den hadde fungert så bra som en gjør hadde jeg brukt den enda, eller vi har resept på den og har den hjemme. Den er uten alle de "farlige" stoffene. Det som er så synd er at den er veldig dyr. 100mg koster over 1000kr. og fåes ikke på blåresept, da må man søke spesielt om det. Det er nok kremen som blir brukt her i sommer, som vedlikehold på huden til min datter. Jeg er veldig glad for at vi kan sove alle sammen om natten, ikke bare ligge og klø, stryke og kile hele natten i halvsøvne. Og en hylende unge.
Smiley :) Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Stakkars liten... Ser du har prøvd A-derma krem,men har du prøvd å dusje/bade med a-derma oljen for atopisk eksem? De har egene kremer og oljer til sånn hud. Finnes også en spray som lindrer kløe, vet den er fin mot vannkopper. Har ikke prøvd den på eksem,men kanskje den er fin som en veksel mellom den og fuktighetskremen, pluss at man dusjer/bader i oljen. Oriflame har den gode gamle rosa krukka som heter tender care,den er jo fin. Når jeg hadde atopisk eksem som liten brukte moren min en olje som heter 103urteolje. Er ikke sikker på hvor man får tak i den, men tror kanskje det er yves roches som har den. Det viktigste med tørr og atopisk hud er at den ikke tørker ut, hold den altid fuktig og myk. Dette er viktigst på vinteren når huden er værst....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå