Gå til innhold

Rydder dere opp ALLE lekene HVER kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det 1 åringens leker da. han er hjemme om dagen med meg.4 og 6 åringen har selvsagt som oppgave og rydde sine egne. Men jeg må innromme at når det blir mye fjås og tull og det lir mot 20:30 så sier jeg ofte 'nok er nok - kom dere i seng! vet vi burde begynne for, men....middag, bad, rydding, sulling & tulling...

Men så er det 1 åringens leker da. 2 ganger i uken er vi borte så si hele dagen på åpen bhg. , men de andre dagene blir det liten tid for på kvelden etter barna sover til og rydde de. Hender soper opp litt i lekekassen, og blåser i de som ligger doen på samme stedet som kvelden for, eller de jer ser under sofaen, ja...

Noen fler? Hvor 'flinke' er dere andre som har 3+ barn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi - hva skjedde? Skip den forste linjen. Den lagret 2 ganger av en grunn. ooops! Håper dere allikevel skjonner hva jeg mener.

Skrevet

jeg har bare et barn, og jeg har tid i bøtter og lass, men har ikke noe stort behov for å rydde opp vær kveld alikevel ;)

Skrevet

jeg rydder hver dag, vil ha voksentid uten leker :-p

Skrevet

vi har 1 2 åring og en på 8 mnd, men vi prøver å rydde lit under dagen, og alt på kvelden. men det ligger alltid igjen en liten ting her og der, en leke på kjøkkenet, en under spisebordet osv.

Skrevet

Nei.... Her går vi med høye kneløft ;) hehe

Skrevet

voksentid? som i dib tid?

da ser jeg ikke gulvet uansett, bare daten og TVen :P

Skrevet

Jepp!

Men ikke alltid vi tar alle lekene på rommet til storesøster da. På stua har vi en Ikea-boks med hjul til lego/duplo, og en lik en til lillebror (5 mnd) sine leker. Går så fort å rydde opp at :)

Ruller sammen lekematta også, og stiller den sammen med vippestol og babygym inne ved veggen.

Jeg orker ikke vasse i leker døgnet rundt.

Skrevet

Rydder alltid bort det verste rotet. Men om det ligger ei bok på bordet og noen få leker på gulvet overser jeg det glatt=)

Skrevet

Jeg har 2 stk (22 mnd og 4 år) og jeg rydder det aller meste hver kveld. Leter ikke akkurat under sofaen og tvbenken hver kveld da.

Noen ganger rydder vi litt sammen og noen ganger rydder storesøster det meste og noen ganger er det jeg som hiver det oppi kassene.

Men det er som jeg tror jeg forsto ut fra innlegget ditt at mange kvelder blir travle. Jeg er alene, og etter bhg henting, middag og kanskje dusjing er det leggetid og da vil jeg heller ha det fredelig og rydde selv, enn å hver eneste kveld ha et mas om de lekene.

Skrevet

Da jeg var hjemmeværende ryddet og støvsugde jeg hovedetg hver kveld når ungene var i seng og på sommeren var jeg ute i hagen og ryddet alle sandlekene opp i sandkassen, baller osv inn i leketeltet, tok inn stoler, klær, puter osv.

Så begynte jeg i jobb, og nå bare rasker jeg sammen det jeg ser som irriterer meg, hehe;p

Skrevet

det også, jeg vingler mellom :)

rekker å se gulvet og!

Skrevet

Nå har jeg bare to da ... og kun en som roter for egen maskin, men uansett så er det ikke alltid jeg rydder opp alt. Det gjør meg ingen verdens ting om det ligger en bamse i sofaen, eller ei badeand bak do ;-)

Jeg rydder det ikke strøkent etter meg selv heller for den saks skyld. Rydder nå og da iløpet av dagen og tar noen skikkelige runder når behovet blir stort nok.

Skrevet

'moota'

Jeg er også ofte alene om kvelden med 3 barn. Foler at jeg aldri får ALLE leken ryddet. Det er alltid noen liggende igjen, som jeg ser veldig godt, men ikke orker og bry med rett og slett. Det blir liksom de samme lekene liggende igjen de samme 'hard to reach' stedene hver kveld, he-he.

Ja, ja - jeg tar trost i at det er flere som gjor som meg. Litt innersvinger må man vel få lov og ta?

Skrevet

du må være dagens superkvinne. jeg vil også ha det genet.

heldig hvis har småen ikke fått rotegenet :P

Skrevet

Nei, ikke HVER kveld..

Skrevet

Her i huset tro jeg nesten det er han på 14 mnd. som roter mest. Jentene på 4 og 6 har kommet dit hvor de liker at tingene deres er der de skal. men lille 'tuggen' på 14 mnd. er helt ram. Tingen er og kaste leker. Kaste alt han får tak i faktisk. Jeg vet det er han som roter mye av jentenes leker også...og de får skylden..

Skrevet

Ja! Rydder det opp og stuer det inn på lillestua :P Klarer ikke slappe av ellers...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja... må ha det ryddig før jeg kan slappe av.... :)

Skrevet

jepp, må ha det pent og ryddig rundt meg før jeg får ro..

Skrevet

En liten ramp, altså. Her er ikke minstemann mobil enda (5 mnd) så han leker bare med det vi henter til ham. Men så er det bare det at storebror på 22 mnd er VELDIG ivrig på å hente leker til lillebror.

Og når vi sier at det skal legges på plass så ser han på oss med hodet på skakke og sier: Nææææ, Øye sin!

Fordelen er at når vi sier "Men du kan da hjelpe han å rydde, du som er så flink" ... ja se da rydder han i veg :-)

Skrevet

Nope... Bare innimellom. Men så bor vi med ei på 11 mnd. i en 2 roms og stua fungerer som kombinert lese-/tv-/lekerom... Når vi snart flytter og hun får eget rom så slipper vi akkurat den delen av rotet. Og forhåpentlig vis kan hun snaart rydde selv ;p

Skrevet

Rydder bort leker som er tatt med inn i stua hver kveld. Men hun har som regel alle lekene på rommet sitt. Og nei, rommet hennes blir ikke ryddet hver dag..hehe.. akkurat nå er det bomba. Har rydde og vaske dag på onsdag så tenkte å rydde da. Gidder ikke rydde rommet hennes hver kveld.

Når jeg ryddet på rommet hennes forrige gang(var skikkelig bomba der) og hun kom hjem fra faren sin, så begynte hun å gråte og sa: "Mamma! Du får ikke lov å rydde på rommet mitt! Jeg liker å ha det rotete og du legger alltid tingene feil steder, slik at jeg ikke finner noen ting!"

Så nå passer jeg på å rydde sammen med henne hver gang..hehe. så jeg ikke legger ting feil. Hun blir så skuffet hvis jeg har ryddet uten hennes "tillatelse".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...